زنجان - فرمانده تیپ ۳۶ انصارالمهدی( عج) گفت: پیاده روی اربعین نمادی از جامعه مهدوی و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است.
کد خبر: ۹۵۳۶۶۳۶
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

پیاده روی اربعین نمادی از جامعه مهدوی است

سردار محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ضمن تسلیت ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع)،اظهار داشت: راهپیمایی اربعین یعنی زنده نگهداشتن راه،نام،خون و‌ اهداف امام حسین (ع‌) و یاران با وفایش است و پیاده روی اربعین نمادی از جامعه مهدوی می باشد.

وی با اشاره به قدمت حرکت پیاده روی اربعین که از قدیم الایام بین علما و عموم شیعیان مرسوم بوده است، بیان کرد: شکوه و عظمت اجتماع جهانی اربعین در سال‌های اخیر از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است و این اجتماع میلیونی، ضمن شکست بسیاری از توطئه‌های دشمنان، زمینه را برای توجه مردم دنیا فراهم می‌کند که این چه حادثه و اتفاقی بوده که هزاران هزار نفر از مردم در سراسر دنیا، این گونه برایش حرکت و تلاش می‌کنند .

سردار عباسی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اینکه یکی از مصادیق قوت را امروز دنیای اسلام دارد مشاهده میکند و آن راهپیمایی اربعین است، و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه. راهپیمایی اربعین قوت اسلام است، قوت حقیقت است، قوت جبهه ی مقاومت اسلامی است که این جور اجتماع عظیم میلیونی راه می افتند به سمت کربلا، به سمت حسین، به سمت قله و اوج افتخار فداکاری و شهادت که همه ی آزادگان عالم باید از او درس بگیرند. از روز اول هم که اربعینی به وجود آمد، اهمیت اولین اربعین به همین اندازه بود و اهمیت اربعین اول این بود که رسانه پر قدرت عاشورا است. 

فرمانده تیپ36 انصارالمهدی(عج)اظهار داشت:نگهداشتن اربعین در دین اسلام به این بر می‌گردد که همه عزت و آبروی ما از محرم و صفر و حرکت در مسیر اهل بیت(ع) است. اربعین راهنمایی است تا ما راه درست را برویم و به سعادت بشری برسیم. 

این مقام مسئول افزود: عاشقان حسینی(ع) به نوعی از فرصت اربعین حسینی برای زنده نگه‌داشتن حقیقت عاشورا و تکثیر گفتمان حضرت سیدالشهداء(ع) بهره می‌گیرند. 

سردارعباسی اذعان داشت: نگاهی به بزرگداشت محرم و صفر در جامعه ایران و نگاه به عطشی که مردم برای سفر به کربلای معلی در روز اربعین از خود نشان می دهند، بار دیگر بر این مسأله صحه می گذارد که مردم در بزرگداشت قیام حضرت اباعبدالله(ع) پیشرو و پیشتاز هستند و مهم ترین آن ها این است که دغدغه مردم برای زنده نگه داشتن اسلام و مسیر حسین بن علی(ع) بی اندازه پررنگ است. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار