آثار هنرمندان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران به نمایش درآمد.
کد خبر: ۹۵۳۶۴۳۱
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در نشست با «حمیدرضا هراسانی» مسئول بسیج هنرمندان مازندران با بیان اینکه بسیج یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) است، اظهار داشت: هر روز که از عمر انقلاب می‌گذرد به تدبیر امام راحل برای تشکیل بسیج مستضعفین بیشتر پی می‌بریم چرا که خیلی از گره‌های کشور را بسیج باز کرد و خیلی از عرصه‌ها میدان مجاهدت برای بسیج شد و ثمره کار بسیج تقویت ایمان، امید و معنویت در جامعه است.

وی عرصه هنر را یکی از عرصه‌های مجاهدت عنوان کرد و افزود: روحیه انقلابی و تفکر انقلابی با حضور هنرمند بسیجی در عرصه هنر رقم خواهد خورد.

سرهنگ پاسدار سلامی ادامه داد: انتقال ارزش‌ها به زبان هنر اثربخش‌ترین روش‌هاست و عرصه هنر انقلابی برکاتش بیشتر است و باید تقویت شود.

این مسئول با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ظرفیت عظیم و مهمی برای هنرمندان به شمار می‌آید، گفت: اولویت این است که در بخش محتوایی از ظرفیت هنرمندان استان استفاده شود.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی است برای نمایش آثار هنرمندان استان مازندران، اضافه کرد: آثار هنرمندان استان مازندران باید در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به نمایش درآید و هنرمندان هم در جشنواره‌های دفاع مقدس بدرخشند و تقویت این قشر ضروری است.

وی با تأکید بر تولید آثار با موضوع دفاع مقدس و مقاومت تصریح کرد: باید موضوعاتی از جمله هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و شهادت شهید سلیمانی مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ پاسدار سلامی با تأکید بر تعامل بین مدیریت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ظرفیت عظیم هنرمندان بسیجی یادآور شد: دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها ظرفیت عظیمی هستند که لازم است ارتباط و تعامل آنان با کانون‌های بسیج هنرمندان نیز تقویت شود.

این مسئول با تأکید بر هدفگذاری حضور فعالانه ۵ هزار و ۵۰۰ هنرمند بسیجی در جشنواره‌های دفاع مقدسی در سطح ملی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی از جمله رونمایی آثار هنری و به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس شناسنامه نهاد‌های انقلابی از جمله بسیج است، گفت: دفاع مقدس قله‌ای است که ما در دامنه آن قرار داریم؛ هویت سپاه و دفاع مقدس با هم گره خورده است و کار در این حوزه، کار برای انقلاب است و هنرمندان این حوزه باید شناسایی و معرفی شوند.

سرهنگ پاسدار «سلامی» با اشاره به اشتراکات برنامه‌های ابلاغی اداره کل حفظ آثار و بسیج هنرمندان بر لزوم هم افزایی استانی تأکید کرد و گفت: امروز باید در مقابله با جنگ ترکیبی و در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس کاری کنیم که مردم و مسئولین پیوست فرهنگی برای انقلاب داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار