خبرهای داغ:
در جلسه مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با شهردار بیرجند انجام شد:

برنامه ریزی توانمندسازی زنان آسیب دیده اجتماعی/ بررسی ظرفیت ها، مشکلات و پیشنهادات در موضوعات فرهنگی و اجتماعی

دکتر فاطمه بصیری پور مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی؛ به منظور پیگیری مسائل و موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی حوزه زنان و برنامه‌ریزی جهت توانمند سازی زنان آسیب دیده اجتماعی، با دکتر بهترین شهردار شهرستان بیرجند و اعضای شورای شهر بیرجند دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۵۳۵۵۹۴
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر فاطمه بصیری پور مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی؛ به منظور پیگیری مسائل فرهنگی و اجتماعی حوزه زنان، با دکتر بهترین شهردار شهرستان بیرجند و اعضای شورای شهر بیرجند دیدار و گفتگو کرد.

وی، پرداختن به مقوله زنان در برنامه ریزی‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه را ضروری دانست و گفت: احداث پارک بانوان، راه اندازی مراکز ورزشی و تفریحی مختص بانوان در چندین نقطه از شهرستان بیرجند، برگزاری جشنواره‌های مختلف در راستای نشاط اجتماعی برای بانوان لازم و ضروری است.

بصیری پور، به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که بعضا دامن‌گیر زنان و دختران بی سرپرست و بد سرپرست جامعه می‌شود اشاره کرد و افزود: نیاز هست مراکز توانمندسازی زنان آسیب دیده اجتماعی در استان ایجاد و تقویت شود.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی، بر استفاده از ظرفیت خانه محله‌ها برای انجام اهداف آموزشی و تربیتی بانوان و دختران تاکید کرد.

وی، به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی با رویکرد هویت دینی و ملی در شهرستان بیرجند بیش از گذشته اشاره کرد و گفت: استفاده از بیلبورد‌ها و تلویزیون‌های شهری در راستای بیان مسائل تحکیم بنیان خانواده، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی با رویکرد دینی و اسلامی برای خانواده‌ها در ایام مختلف سال در مراکز مربوط به شهرداری از جمله فرهنگسرای شهر، میادین و بوستان‌ها می‌تواند در فرهنگ سازی برای داشتن جامعه سالم موثر باشد.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی مطرح کرد: به منظور آشنایی جامعه با زنان مجاهد و همچنین زنده نگه داشتن نام شهدا؛ نیاز هست برخی از میادین شهر به نام شهدای زن استان مزین شود.

همچنین در این جلسه؛ دکتر بهترین شهردار شهرستان بیرجند به اقدامات موثر و منحصر به فرد دولت سیزدهم در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: شهرداری بیرجند در کمتر از دو سال اخیر در حوزه پروژه‌های مسکن، پروژه‌های خدماتی، رفاهی و تفریحی سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام داده است.

شهردار بیرجند اظهار داشت: شهرداری شهرستان بیرجند در سنوات اخیر از بسیاری از خلاف‌های ساخت و ساز شهری و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرده است.

وی با بیان اینکه در نقاط مختلف شهر برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در طول سال برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: به منظور رفاه حال بانوان شهرستان بیرجند احداث پارک بانوان در شمال شهر بیرجند در دستور کار شهرداری قرار دارد.

بهترین، به در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های موجود در مجموعه شهرداری شهرستان، برای تحقق اهداف بسیج جامعه زنان استان و انجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی قول همکاری داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار