خبرهای داغ:
با پیگیری دستگاه قضایی، از تعطیلی شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان جلوگیری شد.
کد خبر: ۹۵۳۵۳۷۰
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در راستای اجرای برنامه‌های عملیاتی سند تحول و تعالی قوه قضاییه در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاری و تولیدات داخلی و همچنین پیگیری و اجرایجلوگیری از تعطیلی شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، موضوع تعطیلی این شرکت به دلیل بدهی به شرکت گاز، به صورت نیمه‌تعطیل درآمده بود، با ورود دادستانی مرکز استان و طرح در جلسات این ستاد پیگیری و تصمیماتی اتخاذ شد که منجر به رفع تعطیلی این واحد تولیدی شد.

 

علی دهقانی می گوید: این واحد پتروشیمی در منطقه محروم و کمتر توسعه‌یافته در حال فعالیت است و تولیدات آن تامین‌کننده بخش مهمی از نیاز‌های بخش کشاورزی کشور است.

 

او ادامه داد: رویکرد حمایتی به‌معنی چشم‌پوشی از حقوق دولت نیست بلکه در دستگاه قضایی با در نظر گرفتن جنگ اقتصادی و با هدف تسهیل در امر سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و پیشگیری از تحمیل آسیب‌های اقتصادی به جامعه، به سرمایه‌گذارن فرصت‌هایی داده می‌شود تا بتوانند به تعهدات خود در بازه زمانی مشخص عمل کرده و به‌طور قطع پس از زمان تعیین شده احقاق حقوق دولت نیز به شکل جدی پیگیری خواهد شد.

 

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: طبق تصمیم اتخاذ شده، مقرر شد با پرداخت نیمی از بدهی این شرکت، نسبت به تامین گاز مورد نیاز و راه‌اندازی مجدد آن اقدام شود و مابقی بدهی شرکت نیز با طرح در ستاد تسهیل استان تقسیط شود.

 

به گفته او طبق تصمیم اتخاذ شده، مقرر شد با پرداخت نیمی از بدهی این شرکت، نسبت به تامین گاز مورد نیاز و راه‌اندازی مجدد آن اقدام شود و مابقی بدهی شرکت نیز با طرح در ستاد تسهیل استان تقسیط شود.

 

صادق جعفری چگنی دادستان مرکز استان نیز گفت: مبارزه با جرایم و مفاسد اقتصادی از اولویت‌های این ستاد است و رسیدگی به دعاوی اقتصادی باید به گونه‌ای انجام شود که در پایان شاهد حمایت از سرمایه‌گذاران، کارگران و کارآفرینان و ایجاد زمینه امن برای سرمایه‌گذاری در استان باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار