با حضور امام جمعه بخش دلوار برگزار شد:

روز جهانی مسجد و سفره حضرت رقیه(س) ویژه کودکان در روستای گورگ دژگاه

روز جهانی مسجد و سفره حضرت رقیه(س) ویژه کودکان از طرف پایگاه مقاومت بسیج حضرت معصومه(س) و خانه قرآن موعود روستای گورک دژگاه از توابع بخش ساحلی دلوار برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۵۱۱۷
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

روز جهانی مسجد و سفره حضرت رقیه(س) ویژه کودکان در روستای گورگ دژگاه

به گزارش خبرگزاری بسیج از دلوار، روز جهانی مسجد و سفره حضرت رقیه(س) ویژه کودکان از طرف پایگاه مقاومت بسیج حضرت معصومه(س) و خانه قرآن موعود روستای گورک دژگاه از توابع بخش ساحلی دلوار برگزار شد.

حجت الاسلام فریدونی امام جمعه بخش دلوار ضمن گرامی داشت روز جهانی مسجد و تشویق کودکان و نوجوانان به حضور در مساجد بیان نمود: هدف از نام گذاری این روز به نام روز جهانی مسجد،ارائه الگوی مناسب برای بزرگداشت روز مسجد و تبیین مطالبات و نیازهای مساجد، مرور وضعیت گذشته و حال مساجد، بررسی نقش مساجد در تعامل بین دین و دولت و نیز معرفی و قدردانی از ائمه جماعات موفق است.

فریدونی در ادامه افزود: هم چنین در این روز تبیین قداست و عظمت مسجدو تکریم نیروهای فعال در مساجد، توجه به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد و تلاش برای بهبود محتوای فرهنگی مساجد و ایجاد هماهنگی بین متولیان دینی مکان های شریف نیز مورد توجه قرار می گیرد.
حجت الاسلام فریدونی در ادامه بیان کرد: در فرهنگ اسلامی، احترام زیادی برای مسجد بیان شده و همگان را به تکریم و بزرگداشت این مکان و پاکیزه نگه داشتن آن توصیه کرده اند.
وی همچنین اظهار داشت: نحوه بزرگداشت مساجد و چگونگی بزرگداشت و احترام به مساجد، مسأله ای است که در روایات گوناگونی به آن برمی خوریم و در گزیده ای از این آموزه های آسمانی درباره تعظیم مساجد، کارهای زیر پیشنهاد شده است،خوشبو کردن مساجد، پوشیدن لباس های نیکو برای حضور در مسجد، خواندن دو رکعت نماز تحیت در ابتدای ورود به مسجد، باقی ماندن در مسجد پس از شنیدن صدای اذان، رعایت بهداشت مسجد، توجه به روشنایی مساجد و هر کاری که باعث رونق و آبادانی مسجد می گردد.
حجت الاسلام فریدونی در پایان این مراسم نیز با طرح  سوالاتی درباره روز جهانی مسجد  به ده نفر جوایزی اهداء نمود.

پایان خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار