مدیر جهاد علمی پژوهشی و فناوری سپاه ساری درگفتگو با بسیج خبر داد:

برگزاری مسابقات رباتیک «تجن کاپ» در ساری

ساری-مدیر جهاد علمی پژوهشی و فناوری سپاه ساری از برگزاری مسابقات رباتیک تجن کاپ با محوریت ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۴۹۹۱
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

خبرگزاری بسیج از مازندران، میثم محمدیان حمیدی پیش از ظهر امروز  در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بسیج در ساری از اجرای مسابقه استانی رباتیک در مرکز استان خبر داد و گفت: تاکنون ۷ نفر از نخبگان مرکز استان شناسایی شده که طرح‌ها و ایده‌های آن‌ها به مرحله داوری رسیده است.

مدیر جهادعلمی پژوهشی سپاه ناحیه ساری افزود: این طرح‌ها شامل تولید لاستیک خودرو با مواد اولیه نانو و ساخت مواد آزمایشگاهی، دستگاه هوشمند سیستم گردش جوجه کشی، ساخت عینک هوشمند است.

محمدیان با بیان اینکه یکی از اقدامات کمتر توجه شده در سال‌های اخیر کم توجهی به پایان‌نامه‌های علوم انسانی بوده، ادامه داد: در این ارتباط رایزنی‌ها با مراکز آموزشی و دانشگاهی استان مازندران انجام شده و زمینه سازی برای دعوت از نخبگان و افراد اثرگذار را فراهم کردیم.

مدیر جهاد علمی پژوهشی و فناوری سپاه ساری با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های جدی در شهرستان ساری تعامل با واحد‌های علمی و پژوهشی در مرکز استان است اضافه کرد: رایزنی‌ها جدی را پارک علم و فناوری شهرستان ساری، بنیاد نخبگان و دانشگاه‌های مرکز استان انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات به صورت آزاد در سطح استانی در روز‌های سوم شهریور به میزبانی مرکز استان ودر سالن ورزشی فجر ساری برگزار می‌شود.

مدیر جهاد علمی پژوهشی و فناوری سپاه ساری هدف از اجرای‌ مسابقه را کشف نخبگان و استعداد‌های درخشان، ایجاد انگیزه در دانش آموزان و نوجوانان در موضوعات نوین علمی و فناوری عنوان کرد و گفت: این مسابقه برای اولین بار در سطح استان در قالب لیگ دانش آموزی جنگجوی۳۵ کیلو گرم و با ثبت نام از دانش آموزان رده سنی ۱۱ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود و به نفرات برگزیده جوائز نفیسی اهدا خواهد شد.

برگزاری مسابقات رباتیک «تجن کاپ» در ساری

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار