خبرهای داغ:
مسئول بسیج اصناف و بازاریان استان قم با فرارسیدن هفته بسیج اصناف به تشریح مأموریت‌های بسیج اصناف پرداخت و گفت: اصناف و بازاریان قم به عنوان کاسبان تراز انقلاب و پیشتازان عرصه دین‌داری و مردم‌داری، ضمن مجاهدت در راه خدا با مال و جان خود با تقدیم بیش از ۱۰۰۰ شهید به خوبی با فرهنگ شهادت و تفکر بسیجی آشنایی دارند.
کد خبر: ۹۵۳۴۹۲۹
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
اصناف و بازاریان قم به عنوان کاسبان تراز انقلاب و پیشتازان عرصه دین داری‌ هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سرهنگ حسن پور با بیان اینکه چهارم شهریورماه مصادف با سالروز شهادت شهید حاج مهدی عراقی(ره) به نام "روز بسیج اصناف و بازاریان"مزیّن شده است اظهارداشت: این نامگذاری خود گویای اهمیت و جایگاه ویژه و دیدگاه خاص نظام مقدس جمهوری اسلامی به این قشر بزرگ از جامعه است.

وی با اشاره به اینکه اصناف و بازاریان قم به عنوان کاسبان تراز انقلاب و پیشتازان عرصه دین‌داری و مردم‌داری، ضمن مجاهدت در راه خدا با مال و جان خود با تقدیم بیش از ۱۰۰۰ شهید به خوبی با فرهنگ شهادت و تفکر بسیجی آشنایی دارند گفت: اصناف و بازاریان قم همواره خاستگاه آزاد مردانی بوده‌اند که عمر خود را در راه دفاع از حق، مظلومان و مستضعفان مصروف داشته‌اند و نقش موثری را در برهه‌های مختلف تاریخ ایران عزیز اسلامی داشته‌اند.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان استان قم در ادامه در خصوص مأموریت بسیج اصناف افزود: مأموریت بسیج اصناف در حوزه‌هایی همچون نظارت بر چرخه توزیع کالای اساسی و مبارزه با احتکار، گرانفروشی و کم فروشی، برگزاری کاروان‌های جهادی و تهیه و توزیع سبد معیشتی و توزیع بین نیازمندان می‌باشد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال بسیج اصناف در برگزاری کاروان‌های جهادی، با ارائه بیش از ۱۰۰ عنوان خدمت توسط جهادگران تخصصی، در خصوص تعمیرات لوازم خانگی سبک و سنگین، خدمات تاسیسات ساختمان، تعمیرات و بازسازی منازل و ارائه خدمات اجتماعی با استفاده از ظرفیت خیرین بازار و روسای محترم اتحادیه‌ها و همچنین بسیج سازندگی استان بصورت رایگان فعالیت‌های خوبی را رقم زده است.

حسن پور اضافه کرد: در خصوص برنامه‌های فرهنگی آموزشی اقداماتی برای کسبه صورت گرفته که از یکی از آنها آموزش فقه عمومی بازار می‌باشد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از عرصه‌های حضور سازمان بسیج اصناف، تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌باشد گفت: تشکیل جلسات در سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان بمنظور کمک به بهبود فضای کسب کار، اجرای طرح استاد شاگردی و کمک به رفع موانع تولید و شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی صنفی، کمک به حل مشکلاتی در حوزه‌های مالیات، بیمه، تأمین مواد اولیه و بازار فروش با استفاده از ظرفیت دیگر اقشار بسیج و ادارات کل استان در دستور کار جدی بسیج اصناف قرار دارد که امیدواریم بتوانیم در این عرصه‌ها نیز به موفقیت‌های دست‌ یابیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار