خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر عج خوزستان گفت: خداوند به بعضی‌ها توفیق می‌دهد تا در دوره حیات به مردم خدمت‌رسانی کنند همچنین بعد از مرگشان هم باز منشا خیر و برکت می‌شوند که مادر شهید هاشمی مصداق این موضوع است.
کد خبر: ۹۵۳۴۵۷۳
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

سردار حسن شاهوارپور روز یکشنبه در آیین تشییع پیکر مادر شهید علی هاشمی در اهواز اظهار کرد: امروز سوگوار مادری هستیم که همچون حضرت فاطمه و زینب (س) برای پاسداری و دفاع از مکتب اسلام و شیعه سال‌های سال عمر گران‌بهای خود را نثار کرد.

 

وی افزود: حاج خانم اهوازیان یکی از مادران به نام این مرز و بوم بود که در دامن خود قهرمان پروری کرد و شهید علی هاشمی را پرورش داد.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر عج خوزستان گفت: خداوند به بعضی‌ها توفیق می‌دهد تا در دوره حیات به مردم خدمت‌رسانی کنند همچنین بعد از مرگشان هم باز منشا خیر و برکت می‌شوند که مادر شهید هاشمی مصداق این موضوع است.

 

وی افزود: آن بدخواهانی که به دنبال از بین بردن هویت زنان ما و کانون گرم خانواده هستند، بدانند که الگوی زنان ایرانی حضرت فاطمه و زینب (س) بوده و مادر سردار علی هاشمی نمونه و الگو برای زنان این مرز و بوم است.

 

سردار شاهوارپور بیان کرد: اقوام‌ مختلف استان امروز با حضور خود در این آیین نشان دادند همواره در شادی و غم در کنار هم هستند و نقشه دشمنان را برهم می زنند؛ همچنین مجموعه سپاه استان همواره افتخار می‌کند که فرمانده دلاوری مثل سردار هاشمی دارد.

 

وی افزود: امروز علی هاشمی به یک شخصیت ملی تبدیل شده و رهبر معظم‌ انقلاب اسلامی بارها از این شهید بزرگوار نام برده‌اند؛ این شهید در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستاد و جوانان برومند این مرز و بوم را به خوبی هدایت کرد.

 

فرمانده سپاه حضزت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: شهید هاشمی همزمان فرمانده سپاه ششم و قرارگاه نصرت بود و نقش ارزنده‌ای در دوران جنگ تحمیلی داشت؛ این شهید والامقام در آن دوران، ستاد پشتیبانی از جنگ را راه اندازی کرد و کمک‌های غیردولتی از این طریق جمع آوری می شد.

 

وی افزود: شهید هاشمی مثل کف دست بر منطقه هورالعظیم و دشت آزادگان تسلط داشت و بارها سردار سلیمانی از او به نیکی یاد کرده و افتخار می‌کرد هم سنگر او بوده است.

 

حاجیه خانم «زکیه اهوازیان» مادر سرلشکر شهید «علی هاشمی» معروف به سردار هور و از همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی به علت بیماری و کهولت سن روز شنبه ۲۸ مردادماه دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

 

سرلشکر شهید «علی هاشمی» فرمانده قرارگاه سری نصرت متولد ۱۰ دی ماه ۱۳۴۰ در اهواز بود که در تاریخ چهار تیر ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

 

وی به دلیل آشنایی با مناطق عملیاتی، نقش مهمی در میان فرماندهان سپاه پاسداران در خلال جنگ ایران و عراق داشت. از وی به عنوان طراح اصلی عملیات خیبر و عملیات بدر یاد می‌شود.

 

شهید هاشمی در سال ۱۳۶۷ پس از انجام مأموریت تخلیه جزیره مجنون در هنگام ترک مقر فرماندهی، توسط هلی‌کوپترهای ارتش عراق مورد هدف قرار گرفت و در ٢۶ سالگی به شهادت رسید.

 

پیکر وی ۲۲ سال بعد در سال ۱۳۸۹ شناسایی و در اهواز به خاک سپرده شد.

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار