در بجنورد فراخوان كنگره شعر منتشر شد.
کد خبر: ۹۵۳۴۴۹۸
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ رئيس سازمان بسيج هنرمندان خراسان شمالي از انتشار فراخوان دهمين كنگره شعر بسيج با نام افق‌هاي روشن خبر داد و گفت دبير اين جشنواره خانم معصومه قوامي، مدير انجمن شعر بسيج هنرمندان استان معرفي شده است.
جواد اسماعيل‌زاده در گفتگو با خبرنگار بسيج هنرمندان در خراسان شمالي درباره اين خبر اظهار كرد: فراخوان مرحله استاني دهمين كنگره شعر بسيج در محورهاي؛ سبک زندگی ایرانی اسلامی: خانواده، فرزندآوری، تحکيم بنیان خانواده، حجاب و پوشش، سرزمین مادری: اقوام ایرانی، پرچم، تمامیت ارضی، وطن، وفاق و وحدت و امنیت ملی، فرهنگ و تمدن ایرانی: زبان فارسی، پیشرفت‌های علمی، مفاخر و چهره‌های تاریخی و فرهنگی و هنرمندان شهید، مسائل اجتماعی: معیشت، اقتصاد، ناهنجاری‌ها، نارسائی‌ها، تک فرزندی، مقاومت و پایداری ملی و جهانی: دفاع مقدس، شهدای امنیت و... جهادتبیین و توجه به رسالت روشنگری جامعه منتشر شده است.
وي با بيان اينكه شاعران مي‌توانند در هر قالبي كه تمايل دارند اثر خود را بفرستند افزود: قالب‌هاي شعر سنتی (كلاسيك)، شعر آزاد (نیمایی و سپید)، شعر ترانه و سرود، گویش‌های محلی (كرمانجي، تركي، تاتي و تركمني)
مورد پذيرش است اما بايد ترجمه فارسي اشعار نيز ارسال شود.
اسماعيل‌زاده درباره شرايط عمومي شركت در كنگره شعر گفت: اشعار ارسالی قبلاٌ در کتاب مستقل، مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد. باتوجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شاعران محترم فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند.
وي اضافه كرد: اشعار بايد به‌صورت تایپی در قالب فایل ورد ارسال شود و لازم است نام و نام خانوادگی، سال تولد، کدملی، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس در انتهای شعر درج شده باشد.

به گفته رئيس سازمان بسيج هنرمندان خراسان شمالي توجه به ویژگی‌های بومی استان‌، حماسه‌آفرینی‌ها در تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی، استفاده از زبان و گویش‌های محلی، امتیاز ویژه خواهد داشت و اشعار منتخب در استان‌ها، برای انتخاب آثار برتر در بخش ملی ارسال و در صورت برتري جوایز جداگانه‌ای به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بسيج هنرمندان، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان شهریور 1402 به دبيرخانه كنگره شعر بسيج هنرمندان و يا به شماره مجازي 09154569732 ارسال فرمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار