خبرهای داغ:
حاجیه خانم «زکیه اهوازیان» مادر سردار شهید «علی هاشمی» معروف به سردار هور و از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی، به علت بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۹۵۳۴۳۶۳
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

حسن نورانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تایید این خبر و تسلیت به خانواده شهیدعلی هاشمی گفت: بانو زکیه اهوازیان پس از سال‌ها تحمل فراق و دوری از فرزند شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شتافت.

 

وی ادامه داد: زنده یاد اهوازیان در چند روز اخیر در بستر بیماری بود که صبح امروز در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز درگذشت.

 

 

مراسم تشیع این مادر صبور در روز یکشنبه 29مردادماه ساعت 8 و نیم صبح در جوار یادمان فرزند بزرگوارش سردارشهید حاج علی هاشمی با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان و مردم شهید پرور استان خوزستان برگزار می گردد.

 

سرلشکر شهید «علی هاشمی» فرمانده قرارگاه سری نصرت متولد ۱۰ دی ماه ۱۳۴۰ در اهواز بود که در تاریخ ۴ تیر ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

 

وی به دلیل آشنایی با مناطق عملیاتی، نقش مهمی در میان فرماندهان سپاه پاسداران در خلال جنگ ایران و عراق داشت. از وی به عنوان طراح اصلی عملیات خیبر و عملیات بدر یاد می‌شود.

 

شهید هاشمی در سال ۱۳۶۷ پس از انجام مأموریت تخلیه جزیره مجنون، در هنگام ترک مقر فرماندهی، توسط هلی‌کوپترهای ارتش عراق مورد هدف قرار گرفت و در ٢۶ سالگی به شهادت رسید.

 

پیکر وی ۲۲ سال بعد در سال ۱۳۸۹ شناسایی و در اهواز به خاک سپرده شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار