خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حمزه در گفتگو با بسیج:

شهدا نقش بی‌بدیلی در استقرار مرزها و اقتدار جمهوری اسلامی داشتند/وظیفه اصلی طلاب مرزبانی عقیده‌ها است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار گفت: شهدا نقش بی بدیلی در استقرار مرزها و اقتدار سرزمین جمهوری اسلامی ایفا کردند.
کد خبر: ۹۵۳۲۹۸۴
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱

حجت الاسلام حبیب الله حمزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار ضمن بزرگداشت شهدای روحانی شهرستان بهار، به نقش خون پاک شهدا در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی، ثبات امنیت ایران اسلامی اشاره و اظهار کرد: شهدا نقش بی بدیلی در استقرار مرزها و اقتدار سرزمین جمهوری اسلامی ایفا کردند.

وی بیان کرد: با تأمل بر نقش رزمندگان و شهدای اسلام که با خون پاکشان درخت تناور اسلام و ارزش‌های اسلامی را آبیاری کردند و به آن حیات تازه بخشیدند، متوجه می‌شویم که این شهدا تربیت یافتگان رهبران الهی و ائمه اطهار(ع) و علمای راستین و بزرگ اسلام هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار با تاکید بر نقش علمای اسلام و تربیت یافتگان مکتب اهل بیت(ع) در دفاع مقدس گفت: علما و طلاب نقش ارزشمند تبلیغی، هدایتگری درنشر معارف و احکام الهی، آگاه کردن مردم به اسلام ناب و اهل‌بیت(ع) را در جامعه داشتند.

وی ادامه داد: رسالت اولیه و وظیفه اصلی طلاب به عنوان سرباز امام زمان (عجل الله) مرزبانی عقیده‌ها است، در این زمینه علمای اسلام زحمات زیاد، طاقت‌فرسا و جهادی انجام داده‌اند و با حضور در نقاط مختلف کشور ایران و سایر مناطق جهان و مناطق محروم، همراه و همدل با مردم به‌ویژه محرومان به‌صورت جهادی و ایثارگرانه به نشر و بیان احکام و معارف الهی و آگاه کردن مردم به اسلام و اهل‌بیت(ع) نقش بی‌بدیل داشتند و زحمات و مشقات این عزیزان پاداشی است که نزد خدا دارند و خداوند بهترین پاداش‌ها را به آن‌ها خواهد داد.

حمزه تصریح کرد: طلاب در عین حال که با رفتار و عمل احکام را به مردم می‌آموختند، همچنین در خط مقدم و جنگ تحمیلی با انجام ماموریت‌ها به نحو احسنت رزمنده بودند و عملکرد مخلصانه علما و طلاب توانسته مرزهای اعتقادی مسلمانان و مؤمنان را چنان استوار و باثبات کند که افراد زیادی از مردم را راهی مناطق جنگی و عملیاتی و میادین جهاد کند و چنان ازخودگذشتگی داشته باشند که دراین‌باره هزاران شهید و جانباز در راه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و مردم را خود به یادگار بگذارند و اسلام را از انحراف و بدعت‌ها حفظ کنند.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روحانی در حوزه علمیه شهرستان بهار افزود: علمای بزرگ تمام تلاش خود را برای آخرت و دین بکار بردند و دنیا را وسیله برای خدمت به اسلام می‌دانستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار افزود: نقش علما و طلاب در دفاع مقدس چنان برجسته و مهم است که قابل وصف نیست، درعین‌حال که رزمندگان اسلام را با احکام و معارف الهی آگاه می‌کردند به آن‌ها روحیه می‌دادند؛ در کنار آنها مانند سایر رزمندگان در گردان‌های رزمی و عملیاتی شرکت فعال و مخلصانه و روحیه‌بخش داشتند، بنابراین در این میدان‌ها صدها و بلکه هزاران شهید روحانی و طلبه جان خودشان را برای دفاع از اسلام و سرزمین ایران اسلامی تقدیم کردند.

وی عنوان کرد: این شهدای روحانی امام خمینی(ره) را رهبر خود می‌دانستند و از ایشان الگو می‌گرفتند و به‌خاطر فرمان ایشان در صحنه و جبهه حضور پیدا کردند و جانشان را تقدیم اسلام و تعالیم عالیه اسلام کردند، بنابراین ما امروز وظیفه داریم یاد و خاطره آن شهدای روحانی والامقام را زنده نگه داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات