نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرنگان رهبری باتاکید براینکه باید با مُروجان بدحجابی در جامعه باید برخورد جدی شود، گفت: علامه بهلول گنابادی، پرچمدار دفاع از عفاف و حجاب در مبارزه با کشف حجاب رضاخانی بود و جامعه، نیازمند ترویج فرهنگ و معارف آن مجاهد نستوه است.
کد خبر: ۹۵۳۲۶۳۱
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

علامه بهلول گنابادی، پرچمدار مبارزه با کشف حجاب رضاخانی بود/با مُروجان بدحجابی در جامعه باید برخورد جدی شود

 

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در آیین بزرگداشت هجدهمین سالروز ارتحال علامه بهلول گنابادی که در جوار مرقد آن عالم فقید در گناباد برگزار شد، ولایت مداری و ایستادگی در راه دفاع از ارزشهای اسلامی و ساده زیستی را از خصوصیات بارز علامه بهلول برشمرد و اظهارکرد: جامعه نیازمند ترویج فرهنگ و معارف علامه بهلول گنابادی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرنگان رهبری برخورداری از تواضع و زهد بالا و بی رغبتی نسبت به دنیا و حافظه بی نظیر را از دیگر خصوصیات علامه بهلول گنابادی ذکر کرد و گفت: آن مرحوم هر متنی را با یک بار خواندن حفظ می کرد و بیشتر دروس را از حفظ برای طلاب حوزه های علمیه بیان می کرد.

علامه بهلول گنابادی، پرچمدار مبارزه با کشف حجاب رضاخانی بود

وی، ادامه داد: علامه بهلول دارای یک سری صفات شاخص بود و مجموعه این صفات یک شخصیت استثنایی از وی ایجاد کرده بود و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب بهلول شگفتی روزگار ما بود و و ابعاد مختلف شخصیتی وی باید در جامعه بازشناسی و معرفی شود.

 وی از علامه بهلول به عنوان پرچمدار دفاع از عفاف و حجاب و مقابله با کشف حجاب رضاخانی یاد کرد و افزود: زندگی بهلول نشان دهنده تاریخ یک قرن ایران است، وی در سنین جوانی در سخنرانی در مسجد گوهرشاد بر علیه کشف حجاب پهلوی نقش ویژه ای در بیداری و بصیرت مردم داشت.

امام جمعه موقت اصفهان، با تاکید بر لزوم تبیین ابعاد مختلف خیانت های پهلوی اول و دوم در ارتباط با رواج بی حجابی در جامعه گفت: باید از ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی و آموزش و پرورش و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و معرفی حجاب برتر به مردم و از جمله جوانان بهره گرفت.

ضرورت برخورد جدی با مُروجان بدحجابی در جامعه

آیت الله مهدوی بابیان این مطلب که استان خراسان رضوی و از جمله شهرستان گناباد باید به داشتن شخصیتی بی نظیر همچون علامه بهلول افتخار کند. اظهارکرد: ترویج فرهنگ و ارزشهای اسلامی در طول تاریخ مدیون رشادت ها و جانفشانی های علمای بسیار است که در این میان نام شیخ محمد تقی بهلول گنابادی همچون نگینی می درخشد.

وی تاکیدکرد: با ترویج بدحجابی در سطح جامعه باید برخورد جدی شود چرا که کار فرهنگی برای افراد ناآگاه است ولی برخورد قهری برای کسانی که تشکیلاتی ترویج بدحجابی می‌کنند؛ الزامی است.

به گزارش بسیج، در میان چهره های برجسته مدافع ارزش ها و مقابله با کشف حجاب رضاخانی نقش شیخ بهلول گنابادی بسیار ممتاز است.

نقش آفرینی مرحوم بهلول گنابادی در قیام مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی، تحمل شکنجه و زندان به خاطر حفظ، ترویج و تبلیغ ارزشهای اسلامی و هجرت پیاپی به کشورهای عراق، مصر، افغانستان و پاکستان آن مرحوم را به یک چهره برجسته مبدل ساخت که نه تنها استان خراسان رضوی بلکه کشور به داشتن چنین شخصیت هایی به خود می بالد.

اول دی ماه ۱۲۷۹ هجری شمسی کودکی در خانواده شیخ نظام الدین در روستای بیلند از توابع شهرستان گناباد دیده به جهان گشود که در عنفوان جوانی مقابله وی با کشف حجاب رضاخانی او را به شخصیتی نامدار در دفاع از ارزشها تبدیل کرد و نامش برای همیشه جاودانه ماند.

رهبر معظم انقلاب نیز از بهلول به عنوان شگفتی روزگار یاد کردند.

علامه شیخ محمدتقی بهلول گنابادی هفتم مرداد ماه ۱۳۸۴ در سن ۱۰۵ سالگی در حالی که نه زن و فرزند و نه مال و منالی داشت از دنیا رفت و همه عمر خود را وقت دفاع از ارزش های اسلامی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها