خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی؛ 

مخالف استیضاح وزیر کشورم/اگر شخصی از من توانمندتر باشد کناره گیری می کنم

سیاهکالی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: من مخالف استیضاح وزیر کشورم. محتوای نامه درست است اما نگارش ایراد دارد و در انتخابات آینده اگر شخصی از من توانمندتر پیدا شود کناره گیری خواهم کرد.  
کد خبر: ۹۵۳۲۳۳۸
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰

 

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، لطف الله سیاهکالی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد بیان کرد: مسئولین باید بر اساس توانمندی کار کنند و اگر در حوزه ای توانایی ندارند انصاف و تقوا حکم می کند مه جای خود را به افراد صالح متعدد و متخصص دهند اگر در انتخابات آینده شخصی توانمندتر باشد حتما به نفع وی کنار خواهم کشید.

وی افزود: یکی از معضلات امروز و باندهای مافیایی که خبرنگاران اشاره کردند همان افراد سفارشی هستند که توسط برخی ها به مدیران تحمیل می شوند و این باعث ناکارآمدی و آسیب به کشور شده است و ضرر این نوع مدیران سفارشی متوجه مردم است..

 وی با اشاره به استیضاح وزیر کشور گفت: اصل نامه و محتوای ان کاملا درست است اما یک نا پختگی در تنظیم نامه وجود دارد که در بیان ادبیات نگارش نامه و ابلاغیه معاون سیاسی وزیر کشور خطاب به استانداران بی تجربگی رخ داد.

 سیاهکالی اظهار کرد: اینکه نباید فردی در جایگاه نمایندگی از قدرت سوءاستفاده کند و عدالت در مورد کسی که صاحب قدرت است با دیگر نفرات متقاضی نمایندگی مجلس برقرار باشد، سخن درستی است.

نماینده مردم قزوین آبیک البرز تصریح کرد: نمایندگان مطابق قانون امکان استیضاح وزیر کشور را دارند اما در خصوص جا به جایی معاون وزیر اختیار ندارند، البته وزیر کشور پس از مسایل پیش آمد ۸بند نامه و ابلاغیه مذکور را اصلاح کرد این تعامل با نمایندگان ملت و همکاری برای برگزاری انتخابات شایسته و مشارکت حداکثری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نامه استیضاح وزیر کشور امضاء نکردم و در صورت استیضاح برای دفاع از وزیر ثبت نام می کنم زیرا محتوای نامه کاملا درست است و نباید در سمت نمایندگی به مقوله عدالت در انتخابات بی تفاوت بود و کسی حق ندارد از امکانات کشور به نفع خود اقدام کند.

وی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی،گفت: بدون شک مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار مهم و ضروری است و باید تلاش کنیم تا این مهم رقم بخورد.

سیاهکالی اظهار کرد: مجلس ریل گذار و ناظر بر اجرای قوانین است و چنانچه وظیفه خود را انجام ندهد نمی توان انتظار کار آمدی دولت را داشت دولت قوی با ایجاد مجلس قوی شکل می گیرد.

وی در ادامه به فعالیت های انجام شده در حوزه عمران و آبادانی روستاها با همراهی مجلس دوازدهم و دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به میزان هفت برابر بودجه عمرانی امسال برای اجرای پروژه های محرومیت زدایی در قزوین تفاهم نامه اجرا شده است.

سیاهکالی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته میانگین آسفالت راه های روستایی قزوین ۷۰ کیلومتر بوده است،افزود: در قالب تفاهم نامه یاد شده ۱۵۰۰ کیلومتر طی سه سال راهسازی و آسفالت راه های روستایی استان انجام خواهد شد.

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن (ع) هیچ روستایی نباید فاقد راه آسفالت باشد.با این اقدامات تا سه سال دیگر هیچ روستای ۲۰ خانوار در استان نباید فاقد راه بدون آسفالت باشد. 

وی افزود: در قالب تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن(ع) همچنین آبرسانی به بیش از ۲۰۰ روستا و ساخت ۲۰۰ استخر معیشتی و ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان پیش بینی شده است. این اقدام با هماهنگی همه نهادها و دستگاه ها رقم خورده و نمایندگان هم به سهم خود در تسهیل این موثر نقش داشتند.

وی در ادامه اظهار کرد: شرایط صنعت و سرمایه گذاری در استان قزوین مطلوب است به نوعی که با نیاز صنایع به نیروی کار مواجه هستیم،البته مشکل ما در اشتغال مربوط به فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی است که این مساله با برخی کارها و سرمایه گذاری ها از جمله ایجاد شهرک تولید محتوا در قزوین تا حدودی مرتفع می شود.

سیاهکالی در ادامه تشریح کرد: حساب مسئولین نا کار آمد را نباید به نام انقلاب ثبت کنیم بلکه اگر خطایی هست متوجه مدیریت است که راههای مختلف برای اصلاح آن وجود دارد اما در مجلس سعی کردم کار مناسب و در جهت منافع مردمی انجام دهیم در بخشی از حوزه ها موفق بودیم و برخی مواقع هم موانع وجود داشته است.

سیاهکالی در پایان ضمن تبریک روز خبر نگار گفت: نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تبریک روز خبرنگار به دشواری های حرفه خبرنگاری اشاره کرد و گفت: خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود و مجلس نیز آنرا تصویب کرده و به قانون تبدیل و ابلاغ شده است.اینکه قانون سخت و زیان آور خبرنگاری اجرا نمی شود مساله دیگری است و باید بدنبال اجرای آن باشیم.

سیاهکالی اظهار کرد: شغل سخت و زیان آور حتما کار فیزیکی و یا کار در کناره کوره نیست، خبرنگاری و کار رسانه ای فعالان این حوزه را مستهلک می کند، خودم صدا و سیمایی و از جنس رسانه بوده و این مساله را به خوبی درک می کنم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار