مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ۹۹ درصد رسانه های شناسنامه دار خراسان رضوی در بزنگاه ها رویکرد انقلابی داشته اند گفت: مدیران دستگاه های اجرایی ظرفیت و تاب شنیدن انتقادهای رسانه ای را در خود بالا ببرند.
کد خبر: ۹۵۳۲۲۰۵
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، محمد حسین زاده در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در مجتمع شهدای سلامت، اظهارکرد: رسانه های شناسنامه دار استان در بزنگاه ها پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند و حتی در جایی که مدیر هم دچار تزلزل شده خبرنگار محکم ایستاده است.

وی با بیان اینکه رسانه ها همواره ظرفیت ویژه ایجاد می کنند ادامه داد: در همین انتخاباتی که در پیش رو داریم، مشارکت مردم در آن اهمیت زیادی دارد چرا که حضور حداکثری مردم در آن قدرت اختیار و امنیت در کشور ایجاد می کند و رسانه های محلی در جلب مشارکت مردم در این بخش می توانند نقشی جدی ایفا کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: انتقادهای رسانه ای خبرنگاران در بسیاری از موارد باعث شده است که من به عنوان یک مدیر مشکلات خود را اصلاح کنم و این یک فرصت بی نظیر برای مدیران است.

حسین زاده با تاکید بر لزوم اتحاد بین رسانه ها افزود: افزون بر ۹۹ درصد از رسانه های شناسنامه دار استان، رسانه هایی متعهد هستند و انتقاداتشان از سر دلسوزی است، اعتماد بین مدیران رسانه و مدیران اداری دستگاه های اجرایی ضروری بوده و در صورتی که این اعتماد به وجود آید مدیر، شخصا با رسانه تماس گرفته و نظرات مشورتی رسانه را در مسایل درخواست می کند.

او گفت: یکی از اشکالات مدیران عدم شناخت از رسانه ها و فرصتی است که آنها ایجاد می کنند، گاهی انتقاد یک رسانه از مدیر دنیایی از فرصت را برای کارهای سخت و تغییرات جدید که منتج به دستاوردهای مطلوب می شود ایجاد می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: ضعف جدی ما مدیران آن است که هنوز رسانه ها اعم از مکتوب، تصویری و شنیداری و شبکه های اجتماعی و کارکرد آنها را نمی شناسیم که در این راستا باید یک سری فرصتهایی برای رشد تعالی روابط عمومی ها و مدیران که چه طور از ظرفیت رسانه ها استفاده کنند ایجاد شود.

حسین زاده همچنین بازنمایی رسانه ای چهره مشهد و استان خراسان رضوی در رسانه ها را نامناسب دانست و افزود: دشمن تلاش می کند از هر نوع بازنمایی مشکلات اجتماعی این استان در رسانه ها برای زیر سوال بردن اصل اثرگذاری معنوی شهر مشهد بر مردم بهره گیرد لذا رسانه ها باید در انعکاس اخبار منفی به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات صنفی خبرنگاران گفت: قرار است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی خانه مطبوعات، بسیج رسانه و روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، کمیته ای اجرایی برای پیگیری مباحث صنفی رسانه ای تشکیل دهد و پیگیر این موضوعات باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار