پیکر خبرنگار پیشکسوت روزنامه اطلاعات کاشمری همزمان با 17 مرداد ماه، روز بزرگداشت خبرنگار و با حضور جمعی از اصحاب رسانه تشییع و در آرامستان امامزاده سیدحمزه(ع) در این شهر به خاک سپرده شد شد.
کد خبر: ۹۵۳۲۱۴۲
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر، مرحوم محمدحسین پورحسن که از دهه ۴۰ فعالیت خبری و مطبوعاتی اش را با روزنامه اطلاعات به عنوان خبرنگار و نماینده این رسانه در کاشمر آغاز کرده بود و تا سال گذشته همچنان عهده دار این مسئولیت بود روز گذشته در سن ۷۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر این فعال رسانه صبح امروز و همزمان با ١٧مردادماه روز خبرنگار بر دستان اقشار مختلف مردم و تعدادی از همکاران رسانه شهرستان و استان تشییع و پس از طواف در حرم امامزاده سید حمزه(ع) و اقامه نماز میت در آرامستان امامزاده سیدحمزه(ع) به خاک سپرده شد.

به مناسبت روز خبرنگار تعدادی از فعالان رسانه ای در خراسان رضوی با حضور بر مزار اولین شهید رسانه استان‌های خراسان سید عبدالحمید عسکری در امامزاده سیدحمزه(ع) کاشمر با قرائت فاتحه به مقام این شهید ادای احترام کردند.

شهید سید عبدالحمید عسکری در ۲۱ اسفندماه ۱۳۵۹ در کمین نیروهای ضد انقلاب مجروح و در حین انتقال به بیمارستان نیز خودروی حامل او مورد اصابت قرار گرفت و به دلیل خون زیادی که از بدنش خارج شده بود و رقم در بدن نداشت، تیمم کرد و دو رکعت نماز بجا آورد و سپس به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها