خبرنگاری، حرفه‌ای سخت اما پر از حس وطن‌دوستی

رقیه دین محمدی در یادداشتی از حس وطن‌دوستی خبرنگاران می‌گوید.
کد خبر: ۹۵۳۲۱۳۲
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، رقیه دین‌محمدی از خبرنگاران بسیجی در یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار آورده است: مسیر دشوار جمع‌آوری اطلاعات تا تولید خبر، خبرنگاری را به یکی از سخت‌ترین و در عین حال ظریف‌ترین و پراحساس‌ترین حرفه‌های دنیا تبدیل کرده و نامگذاری ۱۷ مرداد در کشورمان به ‏عنوان روز خبرنگار مؤید این نکته است که خبرنگار متعهد برای انجام رسالت ‏اطلاع‌رسانی، حتی حاضر به از دست دادن جان خویش برای وطن است و این همان حماسه‌ای بود که خبرنگار شهید، محمود صارمی مفتخر به خلق آن شد و مفهومی پر فضیلت به حرفه ‏خبرنگاری بخشید.

خبرنگاری حرفه‌‌ای است که خبرنگاران به طرق مختلف حس وطن‌دوستی خود را منتقل می‌کنند:

گاهی با یک خبر میتوانی حماسه‌ساز باشی برای کشورت، مثل شهید آوینی

گاه نمی‌توانی احساساتت را بروز ندهی مثل خبرنگار خانم خوزستانی که برای مصاحبه با حاج قاسم گریه کرد‌.

گاه باید سالها پای کشورت بایستی مثل شیرین ابوعاقله، خبرنگار زنی که ۲۵ سال در مسیر ثبت واقعی نشان دادن چهره صهیونیستها جان خود را از دست داد.

گاه از طریق خبرنگاری وارد عرصه‌های بزرگتر در دفاع از کشورت می‌شوی مثل شهید حسن باقری از فرماندهان معروف در دفاع مقدس که در دوره‌ای خبرنگار بود.

گاه فراتر از مرزها قدم می‌گذاری مثل شهید محسن خزائی، خبرنگاری که در شهر حلب سوریه به شهادت رسید و یا اولین شهید مدافع حرم رسانه می‌شوی مانند شهید هادی باغبانی، مستندسازی که باعث شد شناخت مدافعان حرم هموار شود.

و یا گاه می‌شوی مثل خبرنگارانی که در طول جنگ کار انجام می‌دادند که اگر از جنگیدن مهم تر نبود، کمتر هم نبود.

‏‎در هر حال روز خبرنگار روز بزرگ‌مردان و زنان قلم به دستی است که با قلم خود، حال یک جامعه را تبیین می‌کنند و نقش جدی در ترسیم آینده کشور دارند و قطعا در این مسیر حس وطن‌دوستی را منتقل می‌کنند.

باشد که روزی در این کسوت، خبر ظهور حضرت حجت(عج) را انتشار دهیم‌.ان‌شاءالله

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار