رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در نشست کشت پاییزه و جهش تولید در دیمزارها گفت: بر اساس برنامه تکلیفی وزارت جهاد کشاورزی در پاییز امسال با مشارکت کشاورزان، بیش از ۳۸ هزار هکتار گندم در اراضی کشاورزی سطح استان کشت خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۵۳۲۰۵۴
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، سيد محمدرضا سید حسینی با اشاره طرح جهش تولید در دیمزارها افزود امسال در قالب این طرح در ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی با بهره گیره از کشاورزی حفاظتی به کشت محصولاتی نظیر ماش، جو، ذرت، گندم و...‌‌ اختصاص خواهد یافت.

وی با تأکید بر ترویج رعایت الگوی کشت ،کشت بموقع محصولات برای دستیابی به ارتقای تولیدو آموزش علمی و عملی بهره برداران  تصریح کرد توسعه کشت های قراردادی، بیمه محصولات ،گیاهان دارویی و کم آب و افزایش ۶۰ درصدی ضریب نفوذ بذر در مزارع هدف گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت در راستای توسعه کشت دانه‌های روغنی، در فصل زراعی آتی ۱۵۰۰ هکتار دانه‌های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملینا در سیستان و بلوچستان کشت می‌شود.

گفتنی است در فصل زراعی جاری ۳۲ هزار هکتار گندم در سیستان و بلوچستان کشت و تاکنون گندم‌کاران سیستان و بلوچستان ۶۷ هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل داده‌اند که باتوجه‌به روند خشکسالی در چند ساله اخیر بی‌سابقه بوده است.

نشست کشت پاییزه و جهش تولید در دیمزارها ۱۷ مردادماه با حضور مدیران مجموعه معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی و مدیران ادارات کل وابسته و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان در شهرستان چابهار برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار