سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان چابهار گفت: با برگزاری چهار دوره آموزشی یک‌صد نفر هنرآموز از مهارت‌های آموزشی صنایع‌دستی بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۹۵۳۲۰۳۷
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵

خیرالنساء امیری در گفتگو با خبرنگار بسیج در چابهار اظهار کرد: در راستای طرح ایجاد اشتغال، رونق کسب‌وکارهای محلی و توانمندسازی جوامع محلی باتکیه‌بر شعار «مهار تورم و رشد تولید» در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲، چهار دوره آموزشی در قالب دو رشته سکه دوزی و سوزن‌دوزی در شهرستان چابهار برگزار شد.

وی افزود: این دوره‌ها از ۲۰ فروردین شروع و تا ۲۰ تیر۱۴۰۲ ادامه داشته که طی آن ۱۲۰ نفر موفق به گذراندن دوره‌های مذکور شدند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی گردشگری صنایع‌دستی شهرستان چابهار ادامه داد: در این زمینه باهدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی و پایگاه‌های بسیج «قشر خواهران» تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار و مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) و ناحیه مقاومت بسیج منعقد شده که بر اساس آن چهار دوره آموزشی با شرکت ۱۰۰ هنرآموز در خرداد و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

وی تصریح کرد: هنرآموزان پس از پایان دوره موفق دریافت گواهینامه مهارتی از اداره کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان شدند.

این مسئول بیان کرد: به‌منظور راه‌اندازی و تجهیز کارگاه‌های خانگی به هر کدام از صنعتگران متقاضی، تسهیلات مشاغل خانگی تا سقف یک میلیارد ریال پرداخت خواهد شد.

وی تأکید کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۶۰ هنرآموز موفق به اخذ گواهینامه مهارتی شدند که ۱۵۰ نفر موفق شدند تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کنند.

امیری خاطرنشان کرد: هم اینک در شهرستان چابهار پنج تعاونی فعال وجود دارد که در حوزه آموزش تولید بازاریابی و صادرات محصولات صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

ارسال نظرات