شهید علی آهنگر، پس از ده سال گمنامی و دوری از وطن در سالروز شهادتش به آغوش خانواده بازگشت.
کد خبر: ۹۵۳۱۲۵۲
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

خواهر شهید علی آهنگر در گفتگو با خبرگزاری بسیج در شهرستان فیروزکوه گفت :علي يكي از همان سربازانی بود که امام خميني خطاب به محمدرضا شاه پهلوی فرمود سربازان من در گهواره هستند. علی آهنگر نیز از همان نوزادانی بود که در زمان مبارزات امام قبل از انقلاب اسلامی در گهواره بود. او در ششمين روز از تير ماه 1342 در روستاي سله بن به دنيا آمد تا ياريگر امام دوران خويش باشد. فرزندي نورس كه مي‌دانست پيشاني‌اش به مهر شهادت مزين شده است.

ایران آهنگر افزود: علي 12 سال بيشتر نداشت كه غم بي‌مادري بر دلمان نشست. ما براي هميشه بهترين يار و ياورمان را از دست دادیم. از دست دادن مادري مهربان و دلسوز، داغ سنگين و مصيبت بزرگي بود كه او را از ادامه تحصيل باز داشت. علي كه براي ادامه تحصيل به فيروزكوه رفته بود، به ناچار به روستاي سله بن بازگشت و به كسب و كار مشغول شد.

این خواهر شهید صبور گفت: بعد از مدتي براي يافتن كار راهي تهران شد و به كار خياطي پرداخت تا بتواند رزق حلالي كسب و با آن امرار معاش كند.

وی ادامه داد: علي همزمان با اوجگيري انقلاب اسلامي با آنكه در سن نوجواني بود، همانند آحاد مردم در تظاهرات و راهپيمايي‌ها عليه استبداد پهلوي شركت مي‌كرد. بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در كميته‌هاي محلي انقلاب اسلامي در سطح شهر و روستا به پاسداري از دستاورد‌هاي انقلاب تازه پيروز ملت ايران پرداخت و همدوش ساير جوانان روستا در حفاظت و تأمين امنيت روستا اهتمام داشت.

خواهر شهید علی آهنگر گفت: وي روزها به كسب و كار و شب‌ها به پاسداري و نگهباني مشغول بود. با فرمان حضرت امام و شكل‌گيري جهاد سازندگي، به  جهادگران پيوست و به ياري كشاورزان منطقه شتافت. علی پس از چند سال فعاليت در جهاد سازندگي به محض تشكيل بسيج محلي به عضويت پايگاه مقاومت بسيج روستا در آمد.

وی افزود: با شروع جنگ تحميلي جهاد و رزمندگي و حضور در صحنه‌هاي نبرد را افتخاري بزرگ براي خود بر مي‌شمرد وچون جوانان ايراني سعي كرد تا تمام همت خود را در دفاع مقدس به كار برد و بتواند مانع تعرض دشمنان به خاك ميهن اسلامي شود.

وی گفت:  شهيد علي آهنگر با شور و اشتياقي كه هر روز در او بيشتر مي‌شد جزو اولين جوانان محل بود كه درسال 1361به صف شيرمردان جبهه‌هاي حق پيوست و به عنوان يك رزمنده آرپي جي زن در عمليات مسلم بن عقيل شركت كرد.

وی ادامه داد: برادرم در مرحله اول عمليات از ناحيه كتف مجروح شد اما تاب ماندن نداشت و بعد از درمان مجدداً اسلحه به دست گرفت و به دل دشمن زد. و به همراه تعدادي از رزمندگان به محاصره دشمن در آمد و بعداز اسارت شهید شد.

آهنگر در پایان گفت: پيكر علی در منطقه ماند و  10 سال خبری از برادرم نداشتیم. در اين مدت خانواده چشم به راه آمدنش بودند. برادرم كه سال‌ها در غربت مهمان مولایش امام حسین علیه السلام بود، در سال 1371 در سومار تفحص شد و به آغوش خانواده بازگشت.

در بخش‌هايي از وصيتنامه شهيد علي آهنگر مي‌خوانيم:

 «خوشحالم كه دوباره جريان كربلا تكرار مي‌شود. از آنجايي كه در هر كربلا حسيني وجود دارد حسين(ع)‌ زمان ما هم خميني‌(ره ) است. وقتي نداي هل من ناصر ينصرني را فرياد مي‌زند، آيا بايد جواب فرزند پيغمبر را نداد؟ آيا مي‌شود جواب رد به او داد؟ نه به والله نه برادران! به خدا قسم او را ياري كنيد كه خدا را ياري كرده‌ايد.‌اي مسلمانان، ‌اي پويندگان راه خدا مانند كوفيان اين حسين زمان را تنها نگذاريد كه در پيشگاه خداوند مسئوليد.»

 

خبرنگار بسیج/طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار