زنجان - سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید معظم له مبنی بر مهارتورم، رشد تولید منتشر شد.
کد خبر: ۹۵۳۰۵۵۰
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

فراخوان سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان منتشر شد

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان و ارگانهای فرهنگی و هنری، در نظر دارد در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید معظم له مبنی بر مهارتورم، رشد تولید در سال 1402 و همچنین مطابق اهداف، وظایف و سیاست های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حمایت از گروههای نمایشی، تمرکز بر اجراهای عمومی، ارتقاء سطح کیفی آثار و گسترش تئاتر و ایجاد ارتباط مؤثر با تماشاگران آثار نمایشی، سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان را برگزار می نماید.

این جشنواره در محورهای شعار سال 1402 (مهار تورم، رشد تولید)، موضوعات دینی با رویکرد اجتماعی و ترجیحاً متناسب با مسائل روز جامعه (نشاط معنوی)، نگاه خلاقانه به زندگی پساکرونا، سبک زندگی اسلامی- ایرانی، زنجان، میزبان مهربان، ویژگی های فرهنگی، اقلیمی و بومی استان، رعایت بهداشت (فردی، روانی و اجتماعی)، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، عفاف و حجاب، نماز و آسیب های اجتماعی برگزار می شود.

متقاضیان شرکت در جشنواره می توانند از طریق سرپرست گروه و یا کارگردان اثر در این جشنواره شرکت کنند و تمامی آثار حاضر در بخش رقابتی جشنواره می بایست در فاصله زمانی اتمام جشنواره استانی 1401 تا دو هفته قبل از شروع جشنواره استانی 1402، در بخش تئاتر صحنه ای حداقل 5 نوبت و در بخش تئاتر خیابانی حداقل 6 نوبت به اجرای عمومی رسیده باشد.

به کلیه آثار راه یافته به جشنواره استانی بر اساس حجم دکور، لباس، تعداد بازیگران، عوامل نمایش و کیفیت آثار به تشخیص ستاد جشنواره در بخش تئاتر صحنه ای حداکثر تا سقف 150 میلیون ریال و در بخش تئاتر خیابانی حداکثر تا سقف 70 میلیون ریال کمک هزینه تعلق می گیرد.

آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره 25 مهرماه امسال اعلام شده است، آثار در 29 مهرماه بازبینی و نتایج 6 آبان ماه سال جاری اعلام خواهد شد. سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان نیز از 15 تا 18 آبان ماه 1402 اجرا می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار