دعوای جدید نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت کشور که بحث استیضاح وزیر را به میان کشید از همان جنس دعواهایی است که یک پای ثابت آن نمایندگان مجلس در آخرین ماه ها و روزهای دوره ۴ ساله و هدف گذاری و یارگیری‌ها برای انتخابات جدید است.
کد خبر: ۹۵۳۰۵۰۲
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

سالیان متوالی است که اثبات شده همیشه در روزهای پایان  این دوره   مجلس و قبل از انقضای آن همه چیز تحت الشعاع انتخابات بعدی و مروری بر عملکردها و سلسله اقداماتی است که  هر نماینده در حوزه انتخابیه انجام داده   و در آستانه انتخابات جدید نیز پررنگ تر از قبل پیگیری می شود.

این خیلی طبیعی و غیرقابل انکار است که نمایندگان محترم  در این مدت با حساسیت ویژه در سال پایانی مجلس حساس تر  و برنامه‌ریزی شده  با هدف حفظ و جذب مخاطبین جدید خود را داشته باشند به ویژه وقتی که کاندیداهای تازه نفس  با شعار و برنامه متفاوت به میدان می‌آیند و از رقیب فعلی چند ماهی هم عقب هستند.

اما این صحنه بازی، امسال و چند ماه مانده به انتخابات جدید مجلس با یک دستورالعمل ویژه معاون وزیر کشور به استانداری ها و فرمانداری‌ها درمورد  عدم دعوت از نمایندگان مجلس برای حضور در مراسم ها،   بازدیدها و همایش‌ها، به مثابه  یک پاتک  وزارت کشور تلقی شد که نمایندگان مجلس را برای دیده نشدن و سخنرانی در حوزه‌های انتخابیه غافلگیر و به سکوت دعوت می‌کند.

در واقع حذف نمایندگان از تابلوی همراهان برای حضور در  اجتماعات پربیننده و عدم ارسال کارت دعوت برای آنها در این ایام  به ویژه برای بازدید از کارخانجات صنعتی با شاغلین زیاد،  فقط یک معنی دارد و آن این است که امسال در آستانه انتخابات جدید مجلس و در ماه‌ها و روزهای حساس آینده، نمایندگان احتمالا غایب  در برخی مراسم ها ،اجتماعات و بازدیدها  خواهند بود  که از دید وزارت کشوراین به منزله حذف  تبلیغات انتخاباتی جلوه می‌کند.

این دستورالعمل به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در صورتی که  به  سازمانها و ادارات تابعه استان‌ها و منجمله صنعت معدن و تجارت ،تعاون کار و رفاه اجتماعی و سایر ادارات با طیف گسترده مخاطب ابلاغ شود حتماً و به طور قطع  پر معنا خواهد بود.

یک معنی این اقدام آرایش جدید صحنه  رقابت آینده کاندیداها برای مجلس بعدی است که با این ابلاغیه فضا را متعادل و بی‌طرف برای  داوطلبان جدید و قدیم  به نمایش می گذارد والبته امتیاز بزرگی هم نصیب دولت و وزارت کشور خواهد شد و میتوانند ادعا کنند که در دوره جدید انتخابات   مجلس ،  همه شانس انتخاب دارند و به علاوه  بی‌طرفانه عمل کرده‌اند و در عین حال  به کاندیداهای جدید  فرصت برابر برای تبلیغ و انتخاب ایجاد شده است.

رضا سپهری مقیم

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار