نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان گفت: حسین (ع) درسی است که مسلمانان باید فراگیرند و یادواره حسین (ع) آزمونی است که پاس کردن آن بر هر مسلمانی واجب است.
کد خبر: ۹۵۲۹۴۳۷
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام طه توکلی نمایندگی، ولی فقیه درسپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در جمع عزاداران حسینی در شهرستان کامیاران به تشریح عوامل قیام ابا عبدالله الحسین (ع) پرداخته واظهار داشت: یکی ازعوامل قیام بی اعتنائی جامعه اسلامی نسبت به وصیت پیامبر (ص) بوده است.


وی با بیان اینکه بین واقعه عاشورا و عدالت چه نسبتی وجود دارد تشریح کرد: از آنجا که حسین بن علی (ع) یکی از پیشوایان معصوم هست باید بدانیم که اهداف اباعبدالله (ع) در راستای اهداف دیگر ائمه و انبیای الهی است. اگر همه انبیای الهی برای قیام به قسط مبعوث شده‌اند و اگر حسین بن علی (ع) وارث آنهاست و در زیارت عاشورا، حسین (ع) را وارث آدم، نوح، موسی، عیسی و پیامبر خاتم (ص) می‌دانیم قهراً حرکت اباعبدالله حسین (ع) هم در جهت هدف انبیای الهی و اقامه قسط خواهد بود.


نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس اظهار داشت:عدالت امام بعد از گذشت قرن‌ها از حادثه کربلا، هرگز کهنه نشده بلکه همواره بکر و دست نخورده باقی مانده و درجات این خصیصه در همه دوران به نحو شایسته تری اظهار و بیان می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حسین (ع) سرآغاز است، سرآغاز یک کتاب حجیم به نام عشق و راستی و خلوص که در آن درس آدمیت و وفا آموزش داده می‌شود، کتابی که سطر به سطر آن پر شده از بزرگترین آموزه‌های تاریخی و یا عجبا که هر چه زمان پیش می‌رود، آموزه‌های درس حسینی به جای کهنه شدن نو می‌شود. هر کتاب درسی محتوایی دارد که علم آن را رد یا تکمیل می‌کند، ولی کتاب درس حسین (ع) از ابتدا کامل بوده و هست، کتابی که آموزه‌هایش سرسپردگی و دل‌سپردگی در پناه معبود است.


حجت الاسلام توکلی عنوان داشت:حسین (ع) خود بزرگترین درس تاریخ است که رسالتش آموختن علم شهادت بود. ۱۴۰۰ سال است که روز شب می‌شود و شب روز، علم نو می‌شود و اسرار جهان فاش، کشفیات قدیم جای خود را به یافته‌های جدید می‌دهد و حتی گاهی، آنچه روزی برترین یافته علمی بود به‌طور کل اعتبار از دست می‌دهد و جای خود را به حقیقتی جدیدتر و معتبرتر می‌دهد، با این وجود درس حسین (ع) همانی مانده است که از ابتدا بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار