خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود با بیان اینکه همه آزادی خواهان عالم از فرهنگ عمومی جهانی عاشورایی استفاده می‌کنند، گفت: حرمت نگهداشتن جمعه و نمازجمعه امر به معروف عملی است که باید کاملاً رعایت شود.
کد خبر: ۹۵۲۹۰۱۵
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

حرمت نگهداشتن نمازجمعه امر به معروف عملی است/استفاده آزادی خواهان عالم از فرهنگ عمومی عاشورابه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در سالن جلسات این اداره کل در شاهرود با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص)، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) سال‌ها قبل از وقوع عاشورا بیان فرمودند از شهادت سیدالشهدا (ع) در دل مومنین حرارتی ایجاد می‌شود که سرد نخواهد شد و این حادثه بی نظیر و فرهنگ ساز برای همه است.
او افزود: کمتر حادثه تاریخی دنیا را سراغ داریم که اینقدر اثرگذار باشد و فرا مکتبی و مذهبی و زمانی و زبانی است.
رئیس شورای فرهنگ شهرستان شاهرود، خاطر نشان کرد: در این حادثه سرمایه گذاری خود خدا، سرمایه گذاری پیامبر اسلام، سرمایه گذاری همه معصومین، سرمایه گذاری غیر معصومین و شیعه انجام شده و این حرارت سرد شدنی نیست و فرهنگ سازی برای بشر داشته باشد.
امینی با تاکید بر اینکه همه آزادی خواهان عالم از فرهنگ عمومی جهانی عاشورایی استفاده می‌کنند، گفت: ملت ما حداکثر استفاده را از این فرهنگ کرده و ظرفیت‌های استفاده نشده‌ای از این حادثه است که باید استفاده شود.
او به مراسم آیینی بسیار خوب شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: این آیین در فرهنگ غنی ما تاثیر بسزایی دارد که سنت روز پنجم و نخل گردانی و مراسمات در روستا‌ها به برکت سیدالشهدا است که باید حفظ و بهره مندی همگانی شود و حاکمیت نیز پشیبانی نماید.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه امسال روز عاشورا جمعه است و نمازجمعه برپا می‌شود، تصریح کرد: باید هیات‌ها به احترام جمعه، نماز جماعت نخوانده و اگر می‌خواهند بخوانند با تأخیر بخوانند و باید فرهنگ عمومی را در آستانه سالگرد برپایی اولین نمازجمعه، احترام نمازجمعه حفظ شود.
او با بیان اینکه نمازجمعه امسال در پارک شهدای محراب کوتاه و مختصر اقامه می‌شود تا مردم به مراسمات سنتی شهر برسند، افزود: همه باید مواظبت کنیم که حرمت نمازجمعه حفظ شود.
امینی به هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و افزود: برخی امر‌ها و نهی‌ها قولی نیست و عملاً امر به معروف و نهی از منکر باید کرد مانند پیامبر اکرم (ص) که برخی از منکرات را با رفتار نهی می‌کرد.
امام جمعه شاهرود تاکید کرد: حرمت نگهداشتن جمعه و نمازجمعه امر به معروف عملی است که باید کاملاً رعایت شود.
او به بسته شدن مراکز گردشگری و تفریحی در تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: توقع ما این است از یک ماه قبل اداره میراث به دفاتر مسافرتی و گردشگری اعلام شود به مناسبت این ایام مناطق گردشگری تعطیل است و باید مورد دقت و توجه باشد و به تهران و شهر‌های بزرگ اعلام گردد و تدابیری اندیشیده شود در این راستا تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها