فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر گفت: جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از پشتیبانی سرمایه اجتماعی توانست با تمام بحران‌های به وجود آمده مقابله کند.
کد خبر: ۹۵۲۸۹۸۷
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرنگار بسیج از نیکشهر، سرهنگ پاسدارحسین نکوئی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر، در نشست بصیرتی جهاد تبیین در جلسه شورای اداری شهرستان بیان کرد: سرمایه اجتماعی برای هر نظام سیاسی اهمیت حیاتی دارد جمهوری اسلامی با برخورداری از این سرمایه عظیم توانست بر بحران‌های مهمی چون جنگ تحمیلی، هرج و مرج و بی‌ثباتی گروه‌های ضد انقلاب، تحریم و تجزیه طلبی و جریان‌های افراطی غلبه کند.

وی با اشاره به این مطلب که راهبرد امروز دشمنان، جنگ ترکیبی برای جدایی مردم و سرمایه‌های اجتماعی نظام از انقلاب اسلامی و ایجاد یأس و ناامیدی است، افزود: در همین راستا صیانت از بدنه انقلاب و نظام امری فوری و ضروری است که باید سرلوحه اقدامات مسئولین و متولیان امور فرهنگی اجتماعی قرار بگیرد.

سرهنگ نکوئی ادامه داد: طرح ملی جهاد تبیین در راستای تحقق فرمان رهبری تدبیر شده که بیان این مسئله دشمن با جنگ ترکیبی شناختی وروایت دروغینی را از رویدادها،تحولات و پدیده‌های جامعه با شبهه آفرینی و کتمان حقایق انقلاب اسلامی در پی اقناع سازی، تسخیر اذهان، تغییر باورها و رفتار مردم، جلوگیری از پیشرفت همه جانبه کشورو تغییر نظام اسلامی است.

فرمانده سپاه نیکشهر تصریح کرد: در شرایط کنونی نظام سلطه با بهره‌گیری از تمام توان و ظرفیت رسانه‌ای فضای مجازی در پی تهییج افکار عمومی و بسترسازی برای نقش آفرینی جریان‌های معاند و برانداز به منظور سلب امنیت و آرامش و متوقف کردن رشد و بالندگی جامعه است که ما در جریان فتنه سال گذشته دیدیم که چه اتفاقاتی رخ داد.

این مسئول ادامه داد: دشمن با القای یأس و ناامیدی در مردم نسبت به کارآمدی نظام به همراهی مقطعی بخشی از جامعه با فتنه برنامه‌ریزی شده آمریکایی صهیونیستی مانع اساسی در ترمیم آینده روشن و نیل به سوی تمدن اسلامی است.

وی تصریح کرد: برای پاسخگویی به مسائل مطرح شده، طرح ملی جهاد تبیین با پوشش آحاد و اقشار جامعه با استفاده از ظرفیت‌های کشور و نهادهای حاکمیتی به عنوان رویکرد نشاط و امید آفرین در دستور کار قرار گرفت که منظور از این کارها پاسخگویی به شبهات آحاد جامعه، روایتگری به موقع و پیشگیری از تحریف حقایق، تقویت ارتباط هدفمند با بدنه اجتماعی، کمک به افزایش نشاط عمومی در جامعه، افزایش توان تحلیل مردم نسبت به مسائل روز، خنثاسازی عملیات رسانه‌ای و جنگ روانی دشمن، دشمن شناسی، ارتقای سرمایه اجتماعی نظام، تقویت انسجام ملی، افزایش شناخت مردم نسبت به دست آورده‌های انقلاب و افزایش اعتماد به کارآمدی جمهوری اسلامی است.

ارسال نظرات