سرپرست اداره کل امور عشایر سیستان و بلوچستان از توزیع ۴۸۲ دستگاه تانکر آب در قالب طرح پشتیبانی به عشایر کوچنده بین عشایر این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۸۹۷۹
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹

شیرزاد کمالی در گفت وگو با خبرنگار بسیج در زاهدان اظهار کرد: با توجه به بحران کمبود آب و خشکسالی‌های مستمر چند ساله در سیستان و بلوچستان، توزیع تانکرهای ثابت و کشنده و آب‌رسانی در مناطق عشایری و به ویژه حوزه سیستان و زاهدان از اولویت‌های اجرایی امور عشایر است.

وی افزود: در این راستا ۴۶۵ دستگاه تانکر ثابت یک‌هزار لیتری و تعداد ۱۷ دستگاه تانکر کشنده چرخدار پنج هزار لیتری در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان توزیع شد.

سرپرست اداره کل امور عشایر سیستان و بلوچستان ادامه داد: این طرح باصرف اعتباری بیش از چهار میلیارد و ۵۲۹ میلیون تومان در قالب طرح پشتیبانی به عشایر کوچنده اجرا شده است.

وی گفت: ۲۷ هزار خانوار با جمعیت ۱۹۳ هزار نفر عشایر در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند و از برکات مادی و معنوی انقلاب اسلامی بهره‌مند هستند.

کمالی افزود: آسفالت راه‌های مناطق عشایری، برقدار کردن چاه های کشاورزی، ایجاد شبکه آبرسانی، افزایش پهنای باند، ارتقاء و نصب دکل، راه اندازی اینترنت و ساخت فضای آموزشی و بهداشتی استاندارد از ضرورت‌های مهم است.

وی توجه به مشکلات عشایران در حوزه های مختلف و تامین زیرساخت ها را خواستار شد و گفت: عشایر نقش مهمی در تولید دارند و نیاز است دستگاه‌های اجرایی سهم اعتبارات خود را به توسعه مناطق عشایری اختصاص دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار