زنجان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: روزانه ۵ هزار تن پسماند حاصل از صنایع روی تولید می‌شود که به لندفیل پسماندهای صنعتی منتقل می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۲۸۲۴۰
|
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸

 

دفن روزانه ۵ هزار تن پسماند حاصل از صنایع روی

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ محمدرضا یافتیان، در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص شهرک صنعتی روی اطهار داشت: ذهنیت‌های متفاوت در خصوص فعالیت‌های این شهرک وجود دارد و کار‌هایی را در راستای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی انجام شده، اما به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات ناقص باعث شکل گرفتن دیدگاه‌های نادرست در اذهان عمومی می‌شود، بیان کرد: شهرک روی در حریم و ۵ کیلومتری شهر واقع شده و این شهرک در رده ۶ قرار دارد در صورتی که صنایع تا رده ۳ می‌توانند در حریم شهر‌ها قرار گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان مساحت شهرک روی را ۱۶۸ هکتار عنوان کرد و گفت: شهرک تخصصی روی در حریم شهر استقرار یافته و طبق ضوابط زیست‌محیطی باید جابه‌جا شود، اما این کار در کوتاه‌مدت میسر نیست.


وی با اشاره به اینکه برای شهرک روی ابتدا کاربری سنگ‌بری پیش‌بینی شده بود بیان کرد: کار در این زمین‌ها در سال ۷۸ آغاز شد و با توجه به مسائل اقتصادی و ارزش افزوده، کاربری آن به تولید روی تغییر یافت و در حال حاضر ۶۳ واحد فعال در زمینه روی داریم و۳۶ واحد غیرمرتبط با صنایع روی در آن مستقر است و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال دارد.

یافتیان ابراز داشت: تولید سالیانه روی در این شهرک را ۱۹۶ هزار تن بوده و روزانه بیش از ۵ هزار تن پسماند حاصل از صنایع روی به لند فیل منتقل و دفن می‌شود.

وی با بیان اینکه واحد‌های مختلف در سراسر استان پایش می‌شوند گفت: هر واحد صنعتی می‌تواند تبعاتی داشته باشد و سبب آلودگی زیست محیطی شود، اما مدیریت لازم و سرمایه‌گذاری برای رفع مشکلات می‌تواند چالش‌ها را برطرف کند.

ارسال نظرات