امام جمعه یزد گفت: امام حسین (ع) الگوی بزرگی در زمینه پایبندی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر و شجاعت در مسیر حق است.
کد خبر: ۹۵۲۸۲۲۱
|
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با اعضای اولین یادواره شهدای رسانه استان یزد با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا در جامعه تصریح کرد: انتشار سخنان شهدا باعث انتشار آگاهی در سطح جامعه می‌شود و در کنار آن یاد آن عزیزان همواره زنده نگه داشته می‌شود.

وی افزود: فضیلت و عظمت شهادت و اثرات آن بر بقای اسلام و انقلاب اسلامی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه یزد ادامه داد: شهدا به توصیه‌های اوصیا عمل کردند و به سعادت رسیدند و باید از این عزیزان به عنوان نشان دهنده راه برای نسل جدید یاد کنیم.

وی با بیان اینکه یادآوری اهداف و اقدامات شهدا اثری وضعی بر جامعه خواهد گذاشت، تصریح کرد: اشاعه اثرات معنوی و وضعی با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا امکان‌پذیر است و محیطی که در آن یاد شهدا زنده نگه داشته شود، سرشار از پاکی و روح معنویت است.

ناصری با اشاره به زنده نگه داشتن روحیه فداکاری در جوانان بیان کرد: باید روحیه فداکاری و عشق به شهادت را در میان جوانان زنده نگه داریم تا این نسل نسبت به حرکت در مسیر الهی بیش از گذشته ترغیب شوند.

وی افزود: یکی از مواردی که در زمینه زنده نگه‌داشتن روحیه فداکاری در جامعه بسیار موثر است، اهمیت به مسئله امر به معروف و نهی از منکر است که این فروع دین باید با دانش و رعایت نکات لازم انجام شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: در مراسم یادواره شهدا باید روحیه مذهبی و فداکاری را تقویت کرد تا به لطف نگاه شهدا آگاهی اجتماعی در زمینه مسائل مذهبی تقویت شود.

ناصری با بیان اینکه استواری در مسیر الهی نیاز به شجاعت دارد، گفت: پایداری در مسیر الهی با توجه به مسائل گمراه‌کننده دنیوی نیاز ویژه‌ای به شجاعت دارد تا بتوان در این مسیر استوار و ثابت قدم ماند.

وی افزود: امام حسین (ع) الگوی بزرگی در زمینه پایبندی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر و شجاعت در مسیر حق است و باید با بیان اهداف قیام ایشان به تبیین این مسائل در جامعه بپردازیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار