سردار حزنی دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه عشایر یکی از پشتوانه های عظیم انقلاب و کشورند، گفت: از نگهبانی از سرحدات، راه‌ها و روستا‌ها گرفته تا تأمین مایحتاج غذایی کشور همه و همه از خدمات عشایر غیور کشور است که توانسته اند پاسدار ملیت، دین و عقاید ملت باشند.
کد خبر: ۹۵۲۷۲۰۵
|
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشهد مقدس دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی کل سپاه با بیان اینکه ایجاد امنیت پایدار در ییلاق و قشلاق، مهم‌ترین راهبرد برای ایجاد تحول در جامعه عشایری کشور است، خاطرنشان کرد: این همایش تاکنون در ۲۲ استان برگزار شده و هدف از آن نیز رسیدگی به مشکلات این قشر است. 

 

وی ادامه داد: شبانان، گله‌داران و عشایر از جمله اقشاری هستند که نقش محوری در اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که در سطح کشور، ۶۳ میلیون و ۷۳۴ هزار دام سبک وجود دارد که از این میان، استان خراسان رضوی با ۶ میلیون و ۸۵۶ هزار، بیشترین میزان دام سبک را نگهداری می‌کند. در حوزه دام سنگین نیز هم‌اکنون ۸ میلیون و ۸۸۸ هزار دام سنگین در کشور وجود دارد که خراسان رضوی در رتبه چهارم نگهداری از این‌گونه دام قرار دارد.

سردار حزنی تصریح کرد: تا به امروز، بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ شهید از جامعه عشایری کشور تقدیم اسلام و انقلاب شده است. این افتخار بزرگ جامعه عشایری ماست و امیدواریم تا خدماتی که به این عزیزان ارائه می‌شود، تناسبی با میزان مجاهدت آنان داشته باشد.

وی تأکید کرد: آب، راه، برق از جمله محور‌های موردنیاز عشایر کشور است. هزینه‌های بالای تأمین سوخت و برخی اقلام مایحتاج زندگی عشایری با توجه به بالابودن هزینه‌ها و پایین بودن سقف درآمد، باعث بروز مشکلاتی در زندگی این عزیزان شده است. این مسائل را بگذارید در کنار کاستی‌هایی در حوزه خدمات فرهنگی همچون مساجد و روحانیون مبلغ که در نهایت، باعث شده تا نرخ مهاجرت عشایر به مناطق حاشیه‌ای شهر همچنان نگران‌کننده باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها