معاون حوزه علمیه برادران آبدانان: از دست‌دادن هویت انسانی با بی‌حجابی و بدحجابی از اهداف کشورهای غربی است و به همین دلیل همه باید مراقب باشیم.
کد خبر: ۹۵۲۷۰۰۹
|
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

حجت‌الاسلام سوخته زار معاون حوزه علمیه برادران آبدانان در گفتگو با خبرگزاری بسیج,بر نهادینه‌شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تأکید و اظهار داشت: خانواده‌هایی که حیا و عفت را کنار می‌گذارند اولین ضربه را خودشان خواهند خورد و بی‌اعتمادی‌ و سوءظن در زندگی‌ها حاکم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تمامی ادیان الهی بر مسئله حجاب تأکید و نظر واحدی دارند، تصریح کرد: اگر امروزه این مسئله به طور عمده در کشورهای غربی رعایت نمی‌شود به دلیل تحریف‌هایی است که در ادیان آنان ایجاد شده و مسئله حجاب را همانند بسیاری دیگر از مسائل به مسیری خلاف دستورات الهی کشانده‌اند.

معاون حوزه علمیه برادران آبدانان با اشاره به اینکه اسلام بر حفظ حریم بانوان اصرار دارد، اظهار کرد: در اصل دستورات الهی برای حفظ جایگاه انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات شکل‌گرفته تا این جایگاه خدشه‌دار نشود.

وی حجاب را نماد فرهنگ دانست و گفت: این پوشش‌هایی که هر کدام از قشرهای جامعه انتخاب می‌کنند یک نماد است. یک زن با حجابی که انتخاب می‌کند یک فرهنگ را فریاد می‌زند. زن با پوشش خودش یک پیام می‌دهد که او یک زن عفیف و پاک‌دامن است و هر رهگذر و کسی حق ندارد چشم‌دزدی کند و یا بهره ببرد.

حجت‌الاسلام سوخته زار افزود: غرب از طریق نفوذ فرهنگی در صدد تضعیف ارزش‌های اسلامی و حتی فروپاشی جامعه گام برداشته است در این مورد یکی از مصادیق این نفوذ پروژه قبح‌شکنی حجاب و کشف حجاب است تا کانون خانواده‌ها را از طریق بی‌حجابی و کشف حجاب تضعیف و سست کند.

وی با بیان اینکه امروز در برابر برنامه‌های مختلف دشمن باید مراقب کانون خانواده باشیم، اظهار داشت: نقش نداشتن پوشش مناسب و همچنین بی‌حجابی تأثیر مهی در افزایش خیانت‌ها و سست‌شدن بنیان خانواده‌ها داشته است در این راستا باید بیشتر از گذشته مراقب کانون خانواده‌های خودمان باشیم.

معاون حوزه علمیه برادران آبدانان بیان داشت: امروز زنان عفیف ایرانی در خط مقدم مجاهدت خاموش و مبارزه با دشمن قرار دارند و دشمن هم این را متوجه شده است.

سوخته زار تصریح کرد: زنان ما از با الگو قراردادن امام حسین (ع) که در برابر خیل عظیم دشمن هراسی به دل راه نداد و مقاومت کرد خواهند ایستاد و تاریخ نیز ثابت کرده است هر کجا مقاومت کردیم به پیروزی رسیدیم.

 

وی خاطرنشان کرد: از دست‌دادن هویت انسانی و ایجاد هویت مصرفی با بی‌حجابی و بدحجابی و تبدیل‌شدن زنان به کالا و تأمین سرمایه‌های مادی، از اهداف کشورهای غربی برای ترویج بی‌حجابی و فرهنگ بی‌بندوباری در طول دو قرن اخیر است.

ارسال نظرات