خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه آموزش و پرورش، دانشگاه و مساجد باید تریبون تبلیغ دین باشند، ابراز کرد: برای بیان دین، احکام و پاسخگویی به شبهات، باید از عنصر تبلیغ استفاده کرد.
کد خبر: ۹۵۲۶۸۲۲
|
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

تبلیغ دین منجر به ریشه‌کنی تمامی فساد‌ها در جامعه می‌شودبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر، با اشاره به آیه ۶۷ سوره حج و افزود: برای هر جامعه‌ای دین قرار داده شد، مردم باید رفتار، قواعد، احکام، احساسات و عواطف خود را با دین تنظیم کنند.
او با بیان اینکه دین موجب زنده نگه‌داشتن یاد خدا می‌شود، ابراز کرد: دین هنجار‌های اجتماع و رفتار‌های مردم را تنظیم و در مسیر یاد خدا سوق می‌دهد.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه منسک بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) به امیرالمومنین علی (ع) رسید، اظهار کرد: حضرت محمد (ص) تمامی امت اسلام را در عید غدیر خم به پیروی از امام علی (ص) دعوت کردند تا از هدایت ایشان بهره‌مند شوند. امیرالمومنین علی (ع) به مانند کعبه است نگاه به او عبادت و دیدار و تبعیت از ایشان فریضه است.
عبداللهیان به فرارسیدن ماه محرم اشاره کرد و گفت: امام مرکزیت جامعه را به عهده دارد و ماه محرم مرکزیت ماه‌های ۱۲ گانه را به خود اختصاص داده است.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه محرم و عاشورا از باشکوه‌ترین، زنده‌ترین و تاثیرگذارترین مناسک اسلامی و دینی است، ابراز کرد: ماه محرم بستر تربیت دینی را فراهم کرده است.
عبداللهیان به قدمت یکهزار و ۴۰۰ ساله محرم اشاره کرد و افزود: گستردگی پیام عاشورا کشور‌های عراق، ایران، لبنان، هند، پاکستان، سوریه، کشور‌های اروپایی، آفریقایی و آمریکایی را فرا گرفته است.
او با بیان اینکه تمرکز تمام فعالیت‌ها و هنجار‌های اجتماعی در ماه محرم است، ابراز کرد: مردم روستاها، شهر‌ها و کشور‌ها هریک به شیوه و مدل خاصی در ماه محرم عزاداری می‌کنند.
امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به اینکه عزاداری محرم و عاشورا قدمت، گستردگی و تنوع دارد که به جذابیت آن افزوده است، اظهار کرد: یکی از پیام‌های مهم حادثه عاشورا مبارزه با ظلم و فساد است که محدودیت مکانی و زمانی ندارد.
عبداللهیان با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن محرم و عاشورا موجب انسجام اجتماعی می‌شود، گفت: زبان، رنگ، نژاد و جغرافیای مختلف دست در دست هم برای برگزاری آیین‌های محرم با یک هدف، شعار و حقیقت مایه می‌گذارند.
او به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه محرم تریبون تبلیغ دین و جهاد تبیین است، افزود: تبلیغ دین منجر به ریشه‌کنی تمامی فساد‌ها در جامعه می‌شود.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه آموزش و پرورش، دانشگاه و مساجد باید تریبون تبلیغ دین باشند، ابراز کرد: برای بیان دین، احکام و پاسخگویی به شبهات، باید از عنصر تبلیغ استفاده کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها