فرمانده سپاه قدس گیلان در جلسه ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان:
به گفته‌ی فرمانده سپاه قدس گیلان در میدان شهدای ذهاب شهدای بسیاری برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته و از این مکان برای دفاع از اسلام وارد مناطق عملیاتی شدند.
کد خبر: ۹۵۲۶۶۷۵
|
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان از رشت، سردار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس گیلان در جلسه ستاد کنگره بزرگداشت هشت هزار شهید گیلان با بیان اینکه هشت هزار  شهید بزرگوار استان هر کدام برای خود یک قهرمان هستند، اظهار کردند: هر کدام از شهدا دارای ویژگی‌های خاصی به لحاظ معنوی هستند که اگر سیره این عزیزان مورد توجه قرار گیرد  به حل مشکلات کشور کمک فراوانی می‌کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به مردمی بودن برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان، بیان کردند: اولین  کنگره هشت هزار  شهید  استان گیلان یکی از کم هزینه‌ترین کنگره‌ها در سطح کشور بوده است زیرا مردم نقش مهمی در اجرای آن داشتند.

سردار عبدالله‌پور با تأکید بر لزوم برگزاری ماهیانه کمیته‌های کنگره هشت هزار شهید در گیلان، افزودند: باید با فراخوان‌هایی ایده‌های مردم را در خصوص برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان دریافت کرده و از آن استفاده کنیم زیرا این امر به مردمی کردن این کنگره کمک می‌کند.

ایشان با بیان اینکه باید میدان شهرداری رشت به موزه شهدا تبدیل شود، گفتند: در میدان شهدای ذهاب شهدای بسیاری برای حضور در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته و از این مکان برای دفاع از اسلام وارد مناطق عملیاتی شدند.

ویژگی‌های اخلاقی شهدا برای جوانان تبیین شود

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید براینکه همه باید همت کنیم تا سیره اخلاقی و رفتاری شهیدان در فضای عمومی جامعه و نسل امروز تبیین شود، افزودند: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر از آن که چگونه مردن را به افراد بیاموزد، الگویی برای چگونه زیستن برای رسیدن به مقام والای انسانی است، توجه به جوهره و صفات شهدا، فرهنگی را در جامعه ترویج می‌کند که در آن روحیه از خودگذشتگی در حوزه‌های مختلف زندگی خود را به نمایش می‌گذارد.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به وظیفه خانواده‌های شهدا افزودند: در این رابطه این عزیزان باید به بیان خاطرات و سیره و اخلاق همرزمان شهیدان برای مردم عزیز و به ویژه جوانان پرداخته و یاد و خاطره آنها را زنده نگه دارند.

ایشان با تاکید بر اینکه امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگر به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد، تصریح کردند: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر از آن که چگونه مردن را به افراد بیاموزد، الگویی برای چگونه زیستن برای رسیدن به مقام والای انسانی است، توجه به جوهره و صفات شهدا، فرهنگی را در جامعه ترویج می‌کند که در آن روحیه از خودگذشتگی در حوزه‌های مختلف زندگی خود را به نمایش می‌گذارد. 

فرمانده سپاه قدس گیلان ترویج معارف و اخلاق را یک امر مهم و ضروری در حوزه جهاد تبیین دانسته و افزودند: همان طور که رهبر معظم انقلاب هم درباره جهاد تبیین فرمودند، جهاد تبیین یک کار با اهمیت محسوب می‌شود که یک وظیفه همگانی است و ما باید در حوزه شهداء نیز با معرفی آن‌ها به نسل جوان جهاد تبیین انجام دهیم.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به رشادت‌های شهدای دفاع مقدس، مدافعان وطن و مدافعان حرم، بیان کردند: شهدا در طول تاریخ انقلاب اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته و دارند؛ همان طور که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا نیز درباره شهدا فرمودند که مساله‌ شهید و ایثارگرى، موتور حرکت جامعه است.

پدافند غیرعامل در فضای مجازی جهت تبیین حقایق نیاز امروز جامعه است

ایشان با بیان اینکه فضای سایبر یک دامنه جهانی پویا و دائم التغییر است که قابل کنترل توسط هیچ کسی نیست و افرادی که به عنوان کاربر وارد این فضا می‌شوند باید تسلط کافی بر آن داشته باشد، افزودند: آسیب‌ها و مشکلات فضای سایبری باید مورد بررسی قرار بگیرد و با برنامه‌ریزی‌های مناسب تهدیدات را تبدیل به فرصت کنیم تا استفاده‌ای خوب و مطلوب صورت بگیرد زیرا بدون آگاهی و برنامه‌ریزی استفاده از فضای مجازی قطعاً آسیب‌زا خواهد بود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه امروزه سواد رسانه‌ ای به یک ضرورت تبدیل شده است، تصریح کردند: در حوزه تولید محتوا، اگر دانش و مهارت سواد رسانه‌ای نداشته باشیم، محتوایی که تولید می کنیم اثر بخش نخواهد بود اگه جبهه انقلاب تولید محتوا، دانش و مهارت سواد رسانه‌ای نداشته باشند، نمی‌توانند اخبار و محتوایی تولید کنند که بتواند اثر بخش بود.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به حساسیت و ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی، خاطرنشان کردند: حساسیت موضوع فضای مجازی آن چنان جدی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها با جملات و تعابیر گوناگون بز لزوم برنامه ریزی، مدیریت، کنترل و راهبری آن تاکید کرده اند؛ و حتی اذعان داشته اند که اگر مشغله کار رهبری را نداشتند شخصا مسئولیت این فضا را عهده دار می شدند که بیانگر ظرافت و اهمیت موضوع است.

ایشان در رابطه با وظیفه مردم در جهاد تبیین تاکید کردند: رهبر معظم انقلاب در دهه فجر جهاد تبیین را واجب، فوری و عینی معرفی کردند، یعنی این عمل بر عموم مردم واجب است، برهمین اساس برای انجام این عمل باید دیگر تکالیف را کنار گذاشت و تمام مردم باید وظیفه خود را در رابطه با جهاد تبیین انجام دهند. مردم باید دقت کنند در چنین دوره‌ای که هجوم دشمن افزایش یافته و جنگ ترکیبی در حال انجام است، باید با زبان خود شروع به فعالیت کرده و از دین و اسلام محافظت کنیم، باید شرایط را تبیین کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار