فرمانده سپاه قدس گیلان در همایش تجلی اخلاص؛
به گفته فرمانده سپاه قدس گیلان راز محبوبیت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی نیز در اخلاص اوست. امام خامنه ای مدظله‌العالی بارها و بارها، سردار را با صفت «اخلاص» معرفی کرده‌اند.
کد خبر: ۹۵۲۶۶۶۷
|
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان از رشت، سردار محمد عبدالله‌‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان در "همایش تجلی اخلاص"، مراسم تجلیل از خادمین شهدا، عوامل اجرایی راهیان‌ نور و کاروان پیاده مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) گیلان که در مصلی بزرگ امام رشت برگزارشد، با تاکید بر اینکه شکی نیست که فقدان شهید سلیمانی خسارت‌‌بار است، اما عملکرد این مخلِص مخلَص، باعث شد که ملت‌های منطقه با قیامشان در مراسم بزرگداشت او دستاوردی را خلق کنند، اظهار کردند: سردار حاج قاسم سلیمانی، فقط فرمانده محبوب دل مردم ایران نبود او شهیدی است که صدها نفر عاشق و زائر بین المللی دارد؛ زیرا در زمان حیاتش به همه مشتاقان شهادت، این‌گونه می‌گفت: «بدانید تا کسی شهید نبود، شهید نمی‌شود. شرط شهید شدن، شهید بودن است»؛ «موتوا قَبلَ أن تَموتوا».

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به ترور ناجوانمردانه‌ی شهید حاج قاسم سلیمانی، تصریح کردند: اگر چه این اقدام دولتمردان تروریسم آمریکا با حمایت رژیم صهیونیستی در ترور سردار سلیمانی که تأثیرگذارترین نیرو در مقابله با داعش، النصره، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی بود، صورت گرفت و در لحظات اولیه نیز شاید این بیم و دلهره را همراه داشت؛ اما با فاصله بسیار کمی، رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در پیامی اعلام کردند: «شهید سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه دوستان و نیز همه دشمنان بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد».

ایشان با بیان اینکه باید صفات یاد شونده در یاد کننده‌ی شهدا متجلی شود و شهدا بی‌تردید کسانی که آنها را یاد می‌کنند، یاد خواهند کرد، به تبیین سه شاخصه اصلی وجود همه شهدا پرداخت و تصریح کردند: نخستین شاخصه شخصیتی این راست قامتان عصر ما " ثبات قدم " بود، ویژگی که در نماز، زیارت جامعه کبیره و بسیاری از ادعیه آن را از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم و پیامبر اسلام(ص) آن را از صفات انبیاء الهی نامیده است.

سردار عبدالله‌پور در تشریح دومین شاخصه وجودی شهدا، خاطر‌نشان کردند: شهیدان نه وسواس و تردید ظاهری داشتند و نه گناه و شک باطنی، آنها نسبت به خداوند متعال و وعده‌های او اطمینان قلبی و کاملی داشتند از این‌رو پای معامله‌ای را با خون خود امضاء کردند که والاترین و بالاترین ثمن آن رضایت و قرب حضرت حق است.

فرمانده سپاه قدس گیلان حیا را سومین اصل وجودی شهدا برشمرده و افزودند: بی‌حیایی و بی‌عفتی با راه و سیره شهدا در تضاد است، باید بکوشیم فرهنگ حیای شهدا، ثبات قدم آنها و اطمینان و ایمان قلبی‌شان در جامعه گسترش یابد، زیرا بدحجابی و بی‌حجابی، تعدی به حقوق دیگران، کم فروشی و حرام‌خواری، ذلت خواهی و سلطه پذیری، سوء استفاده از پست و مقام و تجمل‌گرایی و بیگانه ‌پرستی با دوستی و پیروی از شهدا و الگوی آنها مولا علی(ع) فرسنگ‌ها فاصله دارد.

ضرورت جهاد تبیین و اقدامات پدافندی در فضای مجازی 

ایشان با تاکید بر اینکه امروزه سواد رسانه‌ ای به یک ضرورت تبدیل شده است، تصریح کردند: در حوزه تولید محتوا، اگر دانش و مهارت سواد رسانه‌ای نداشته باشیم، محتوایی که تولید می کنیم اثربخش نخواهد تولید محتوا، دانش و مهارت سواد رسانه‌ای نداشته باشند، نمی‌توانند اخبار و محتوایی تولید کنند که بتواند اثربخش بود.

سردار عبدالله‌پور در رابطه با وظیفه مردم در جهاد تبیین بیان کردند: رهبر معظم انقلاب در دهه فجر جهاد تبیین را واجب، فوری و عینی معرفی کردند، یعنی این عمل بر عموم مردم واجب است، برهمین اساس برای انجام این عمل باید دیگر تکالیف را کنار گذاشت و تمام مردم باید وظیفه خود را در رابطه با جهاد تبیین انجام دهند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، تکلیف همه ما را در مقابل اسلام‌ستیزی، جهاد تبیین اعلام کردند، تصریح کردند: این جهاد تبیین برای امام‌جمعه با خطبه‌های نماز جمعه و روحانیت با فعالیت تبلیغی شکل پیدا می‌کند و برای شما برادر و خواهر مسلمانی که در فضای مجازی فعالیت دارید، در مقام دفاع از دین و مقابله با دشمن در شبکه‌های اجتماعی مصداق پیدا می‌کند که به معنای استفاده از ابزار دشمن علیه خود اوست؛ دشمنی که با توسعه زیرساخت‌های دیجیتال، جنایت‌های بی‌شماری در جنگ رسانه‌ای خود به راه انداخته است و در این شرایط، نمی‌شود مؤمنان ساکت بمانند و به خاطر تحریف حقایق فقط اندوهگین باشند.

ایشان با تاکید بر اقدامات پدافندی در فضای مجازی عنوان کردند: خوشبختانه در این گرفتاری‌ها و اغتشاشات، عده‌ای از خواهران مردآفرین ما وارد عرصه شدند، در فضای مجازی به فعالیت درآمدند و نشان دادند که دشمن شکست‌خوردنی است. حکم مقام معظم رهبری، حکم جهاد عمومی است و هرکس که دستش می‌رسد، همچون نماز صبح بر او وجوب پیدا می‌کند که با دشمن مبارزه کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار