نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه فرهنگ ازدواج آسان بایستی در سطح جامعه فراگیر شود، گفت: اگر می خواهیم درون خانواده به کانون گرم تبدیل گردد، باید محبت و عطوفت در بین زوجین حاکم شود.
کد خبر: ۹۵۲۶۵۴۲
|
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۸

فرهنگ ازدواج آسان در سطح جامعه فراگیر شود

به گزارش خبرنگاری بسیج، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار، روز چهارشنبه در آیین تجلیل از فعالین ازدواج، اظهار کرد: در روایتی از امام صادق(ع) امده است کسی که زمینه ازدواج یک فرد مجرد را فراهم کند خداوند با نظر لطف به او در روز قیامت نگاه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط امروز با موضوع تاخیر در ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج مواجه هستیم، گفت: همه ما باید در موضوع تسهیل در امر ازدواج تلاش کنیم و باید گفت که مهریه و جهیزیه بالا موجب انس و الفت بین زن و شوهر نمی شود چرا که یکی از عوامل گسست خانواده ها بالا بودن مهریه ها است و نیاز داریم آموزش های قبل، حین و بعد از ازدواج را در سطح جامعه گسترش دهیم.

امام جمعه ایلام بیان کرد: مقام معظم رهبری به زوج های جوان توصیه کرده اند برای رسیدن به خدا کمک یار هم باشند و در مسیر رضایت خداوند متعال گام برداشته و همراه هم باشند، زوج های جوان باید زمینه گفتمان، درد دل کردن و شنیدن را سطح خانواده فراهم کنند.

فرهنگ ازدواج آسان در سطح جامعه فراگیر شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه با ازدواج کردن، مودت، رحمت و مهربانی بین دو انسان حاکم می شود، یادآور شد: اگر انسان در زندگی مشترک یک ذره گذشت کند زندگی های شیرین می شود و اگر می خواهیم درون خانواده به کانون گرم تبدیل شود، باید محبت و عطوفت حاکم گردد و در این صورت، خانواده به بهترین خانواده ها تبدیل می شود.

وی تصریح کرد: وقت گذاشتن برای همسر، در کنار هم بودن و سختی های بیرون از منزل را در درب خانه جای گذاشتن، لبخند و مهربانی، نقش موثری در تداوم زندگی زوج های جوان دارد که امید است زوج های جوان با تاسی از فرهنگ اسلامی و ایرانی در این زمینه تلاش کنند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه خانواده ها برای ازدواج آسان جوانان باید دست به دست هم دهند، ابراز کرد: اصل کار در زندگی مشترک، محبت و مهربانی و تحمل یکدیگر کردن است و جوانان بدانند که اگر برای خدا ازدواج کنند، خداوند هم آنها را یاری می کند.

فرهنگ ازدواج آسان در سطح جامعه فراگیر شود

حجت الاسلام کریمی تبار با تقدیر از اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای فرهنگ سازی در امر ازدواج، خاطرنشان کرد: تسهیل در تشکیل زندگی مشترک و ازدواج آسان باید در جامعه فرهنگ سازی شود.

در پایان این برنامه، از تعدادی از فعالان امر ازدواج در استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تقدیر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار