خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام طائب:

ابرقدرتی ایران در گرو حل مشکلات اقتصادی است/ اقتصاد باید از فروش نفت فاصله گرفته و تولیدمحور شود

حجت‌الاسلام مهدی طائب با بیان اینکه ما در زمینه نظامی و امنیتی ابرقدرت هستیم، گفت: متأسفانه در زمینه اقتصادی همچنان ابرقدرت نیستیم و همانگونه که با سلاحی که از دشمن بگیریم و توان تولید نداشته باشیم، ابرقدرت نخواهیم بود، اگر نان و خوراک ما از طریق دیگران تأمین شود قطعاً ابرقدرت نخواهیم بود.
کد خبر: ۹۵۲۶۱۸۳
|
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان؛ رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار در نشست جهاد تبیین در مدرسه علمیه صدر بازار با گرامیداشت روز ولادت حضرت موسی‌بن‌جعفر، دو سؤال در این مورد مطرح کرد و گفت: اولاً که چرا هارون امام را به زندان می‌انداخت و دوم اینکه اصلاً چرا می‌توانست که امام موسی کاظم(ع) را به زندان ببرد؟ پاسخ سؤال اول این است که چون او زور داشت و دوم اینکه قدرت مردمی به نفع او بود.

حجت‌الاسلام مهدی طائب با اشاره به دو نوع ولایت تکوینی و تشریعی، ادامه داد: ولایت دو نوع است، یکی ولایت تکوینی و دیگری ولایت تشریعی است که در روز غدیر پیامبر از مردم پرسید تا کنون تحت ولایت چه کسی بودید گفتند: «انما ولیکم الله ورسوله….» پیامبر فرمود: هر کس تحت ولایت تشریعی بوده بعد از من نیز علی مولای اوست و همه بیعت کردند.

وی ادامه داد: اما بعد از پیامبر تنها سه یا چهار نفر به طور واقعی جانشینی حضرت علی(ع) بعد از پیامبر را پذیرفتند که شامل سلمان که صد و شصت‌ساله و ابوذر که نود‌ساله است و مقداد و عمار هم که به دلیل گذشته برده بودن جایگاه اجتماعی نداشتند و حتی کار به جایی رسید که به امیرالمومنین(ع) هم گفتند تو نیز باید با خلیفه بیعت کنی که حضرت زهرا مانع شد و ایشان بیعت نکرد و در آن زمان حضرت به حکومت نرسید و حرف پیامبر محقق نشد.

طائب به بیان وقایع جانشینی پس از پیامبر پرداخت و گفت: ممکن است بگویید بالاخره علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) به قدرت رسید و در اینجا سؤالی پیش می‌آید که این علی(ع) که به قدرت رسید آیا همان بود که پیامبر معرفی کرد یا آن بود که عمر معرفی کرده بود؟

این سخنران مذهبی تصریح کرد: در طول تاریخ هر چه جلوتر آمدیم قدرت طرف مقابل «دشمنان» بیشتر می‌شد تا ۲۲ بهمن ملت ایران آمدند به امام خمینی(ره) گفتند بیایید با ایجاد حکومت اسلامی این قدرت را برای امام‌زمان(عج) ایجاد کنیم که هر چه زودتر ظهور کنند.

وی افزود: صحبتی در آن زمان مطرح شد که هر پرچمی جز پرچم امام‌زمان بالا برود پرچم طاغوت است و وقتی از امام پرسیدند که پرچمی که شما بلند کردید آیا طاغوت است فرمود: من برای امام‌زمان دعوت می‌کنم و می‌خواهم این شرایط را ایجاد کنم که امام‌زمان(عج) بیایند.

طائب به جریانات سال ۴۲ اشاره کرد و بیان داشت: سال ۴۲ یک طرف پیمان ناتو و یک طرف پیمان ورشو که رئیس پیمان ورشو شوروی و رئیس پیمان ناتو آمریکا بود دنیا را مانند هندوانه از وسط نصف کرده بودند، نصف کشورها ذیل پیمان ناتو و نصف ذیل پیمان ورشو رفت و حتی کشوری مانند ایران هم که غیرمتعهد بود به طور اسمی بود و امام خمینی(ره) باقدرت اراده‌ای که داشت عملکرد و پیش رفت.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار تأکید کرد: باید برای امام‌زمان(عج) قدرت ایجاد کنیم و ابرقدرت شویم تا امام‌زمان(عج) ظهور کنند؛ اظهار کرد: در زمینه نظامی و امنیتی ابرقدرت هستیم و با اقتصاد مقاومتی ضلع سوم ابرقدرتی را هم تکمیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما در زمینه نظامی و امنیتی ابرقدرت هستیم، افزود: متأسفانه در زمینه اقتصادی همچنان ابرقدرت نیستیم و همان گونه که با سلاحی که از دشمن بگیریم و توان تولید نداشته باشیم ابرقدرت نخواهیم بود اگر نان و خوراک ما از طریق دیگران تأمین شود قطعاً ابرقدرت نخواهیم بود.

حجت‌الاسلام طائب اذعان داشت: بنابراین ما همچنان که گوشت، گندم و لبنیات وارد می‌کنیم، در اقتصاد مشکل خواهیم داشت و وابسته‌ایم و تا این موارد مرتفع نشود ابرقدرت نخواهیم بود.

وی تأکید کرد: قطعاً می‌شود در این زمینه نیز ابرقدرت شویم همانگونه که در زمینه نظامی و امنیتی نیز می‌گفتند نمی‌توانیم اما توانستیم، در زمینه اقتصادی نیز اگر به رهنمودهای رهبری توجه کنیم قطعاً موفق خواهیم شد.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار بیان داشت: خداوند این انقلاب را در جایی پیروز کرده که فوران نعمات و امکانات است؛ اگر همین آب‌های موجود در ایران درست مدیریت شود می‌تواند در سال یک میلیارد و پانصد میلیون نفر را غذا بدهیم؛ ولی برای نود میلیون نفر واردات داریم و این به این دلیل است که از ابتدا حرف رهبر معظم انقلاب را گوش ندادند؛ درحالی‌که رهبری زمان ریاست‌جمهوری هاشمی رفسنجانی اعلام کردند از اتکا به نفت دوری کنید و اقتصاد را تولیدمحور کنید؛ اما مشاورین اقتصادی که نفوذی بودند اجازه این کار را ندادند

وی ادامه داد: ما در زمان وزارت کشاورزی حجتی در زمینه گندم خودکفا شدیم؛ اما زمانی که خاتمی دولت را تحویل احمدی‌نژاد داد واردات گندم زیادی داشتیم و دوباره در زمان روحانی با ارز ترجیحی گندم وارد می‌کردند با این کار به‌علاوه تولید، ۱۸ میلیارد دلار ارزبری داشت.

طائب با بیان اینکه رئیسی اگر می‌دانست اوضاع اقتصادی دولت چگونه است یک قول هم به مردم نمی‌داد، اضافه کرد:  در جلسه‌ای که ما دو ماه پیش با آقای رئیسی داشتیم گفت پس از اینکه رئیس‌جمهور شدم فقط دو ماه با اعضای دولت قبل جلسه می‌گذاشتم که آن‌ها بگویند اوضاع چگونه است و نتیجه این شد که هیچ‌چیز نداریم و غذا فقط برای ۲۹ روز داریم و بعد از آن باید وارد کرده باشید و اگر وارد نکنید قحطی می‌شود و برای واردات، ارز می‌خواهیم و هر چه ارز تصویب شده بود خرج کردیم و در بانک مرکزی دیگر ارز نداریم و باید ارز بیاورید و برای تولید ارز باید نفت بفروشید و برای این کار باید fatf را امضا کنید و برجام دو و سه را امضا کنید و بفروشید شاید راه باز شود و من خدمت آقا رسیدم و این گزارش را دادم.

وی ادامه داد: وقتی تنها راه نجات اقتصاد ما این است که نفت نفروشیم و وقتی که رهبری به تک‌تک رئیس‌جمهورهای قبلی گفته بود که اقتصاد را از وابستگی به نفت نجات بدهید و هیچ یک گوش نکردند خود خداوند به دل دشمن انداخت که از ما نفت نخرد و اقتصاد ما تبدیل به اقتصاد مقاومتی شد.

حجت‌الاسلام طائب گفت: دولت رئیسی اقتصاد مقاومتی را شروع کرده که چون نفت ندارد به تولید وابسته است و چون تولید گران می‌شود و در نتیجه جنس هم گران می‌شود و باید تلاش کند که گران‌تر نشود.

وی خبر خوشی هم در صحبت‌هایش داد و گفت: سال آینده اگر مانعی پیش نیاید در گندم صادرکننده می‌شویم و این ضلع سوم ابرقدرتی کامل می‌شود.

این سخنران افزود: در ایران هر امکاناتی که بخواهیم هست و یکی‌یکی وابستگی ما به ارز کم می‌شود؛ ولی نفوذی‌ها هستند و جلوی کار را می‌گیرند؛ اینکه رهبر انقلاب فرمودند: امروز جهاد تبیین جهاد همراه‌سازی مردم با اقتصاد مقاومتی است به همین جهت است که بگویند راهی جز مقاومت در برابر این گرانی‌ها نداریم.

وی با بیان اینکه در حال تمرین مانور آمدن امام‌زمان(عج) هستیم، اظهار کرد: امروز اقتصاد مقاومتی در حال اجرا است و مانند دوران دفاع مقدس بنیان اقتصادی ما بسته می‌شود و آرام‌آرام از نفت جدا و تولید محور می‌شویم؛ امروز جهاد تبیین این است که بگوییم اگر سختی می‌کشیم در حال تکمیل ضلع سوم ابرقدرتی هستیم و در این راه این سختی‌ها و مشکلات را باید تحمل کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار