زنجان _ سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۲۶۱۱۲
|
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد.

 

بیانیه بسیج جامعه زنان سپاه استان زنجان به مناسبت هفته عفاف و حجاب
در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

زن ایرانی در همه‌ی میدان‌ها با موفقیت و سربلندی و با حجاب اسلامی ظاهر شده، این‌ها رجز خوانی نیست این‌ها واقعیت‌های محسوس جامعه ماست.
از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

عزت و عظمت و جایگاه ارزشمند زنان در اندیشه والای اسلامی، عطیه گرانبهای پیامبر بزرگواری است که زن را مایه آرامش و انس و الفت واز بزرگترین نعمت‌های الهی دانسته، بهشت را زیر پای مادران معرفی کرد و تجلی مقام والای زن را در مروارید هستی، سرور زنان عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داد تا زنان در تمامی اعصار با الگوگیری از این بزرگوار، قدر گوهر ذاتی خود را دانسته و با حفظ متانت، وقار و عفاف، رسالت گرانسنگ خود در رشد و هدایت قافله بشری و صعود به قله‌های کمال را ایفا کنند.

علاوه بر آن، افتخار زن ایرانی این است که حجاب برایش میراث کهن ملی است. وجه امتیازی که غرب هم اکنون نیز از آن بی بهره است و حال بعد از گذشت چند صد سال ازگم شدن و نادیده انگاشتن این موهبت الهی با از بین رفتن بنیان خانواده و ناهنجاری‌های شدید رفتاری و اجتماعی، به عفاف و حجاب گرایش جهانی پیدا کرده است. گرایشی که نشان از ظرفیت جهانی شدن ((حجاب فاطمی))دارد.

البته امروز دُرّ گرانمایه عفت زنان و غیرت مردان
ایرانی نیز در تیر رس بد خواهان قرار دارد و مسئولین و متولیان فرهنگ این مرز و بوم و آحاد مردم باید هوشیار باشند تا سرمایه عفاف، غیرت و حیاء به تاراج دشمنان نرود و این امر میسر نمی‌شود مگر آن که یک عزم همگانی صورت گیرد.

نکته قابل توجه این است که حجاب و عفاف در
دنیای امروز نه تنها زنان بلکه آحاد جامعه – اعم از زن و مرد را در برمی گیرد و این مهم تنها در پوشش خلاصه نمی‌شود، بلکه باید در کنار پوشش ظاهری، حجاب و عفاف برای اخلاق و اندیشه‌ها را نیز در نظر گرفت؛ لذا امروز وظیفه همگان آن است که به تبعیت ا
دستورات راهگشای اسلام ناب محمدی (ص) و به تاسی از سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نسبت به ایجاد امنیت اخلاقی در جامعه و ترویج ارزش‌ها و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و مبارزه فرهنگی و انتظامی با مظاهر منکرات و بی بند و باری، از مسئولین کشور مطالبه گری کنند تا به لطف الهی شاهد گسترده شدن ارزش‌های ناب اسلام و انقلاب در سطح جامعه باشیم.

در پایان از مسئولان فرهنگی و مدیران سازمان‌های متولی، رسانه ها، دستگاه‌های تربیتی و ارشادی خواستاریم ضمن حمایت از حجاب، این ارزش الهی، این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کنند و جهت شناساندن محتوای حجاب و عفاف برنامه ریزی کرده و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر عنوان و نامی جلوگیری کنند تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی جسمی، اجتماع را به محیط کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین کنند.


سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان

ارسال نظرات
آخرین اخبار