سازمان بسیج جامعه زنان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب بیانیه ای صادر نمود. در این بیانیه آمده است:
کد خبر: ۹۵۲۵۹۹۴
|
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۹

بی‌تردید مسئله حجاب و عفاف در دنیای امروز فراتر از جنس زنان است، بلکه نوع انسان را در بر می‌گیرد و فارغ از جغرافیای اسلام نیاز بشریت با هر رنگ و نژاد را تأمین می‌کند. عفاف و حجاب در عصر مدرن صرفاً یک نوع پوشش نیست؛ بلکه اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیازمند، است فرهنگی که برای تحقق مصالح مبتنی بر اخلاق و منفعت در جهان کنونی به آن نیازمندیم. فرهنگی که انسان را از بند نفس می‌رهاند و به رشد و شکوفایی استعدادهای بشر برای رسیدن به حقیقت انسانیت به معنای خلیفه اللهی رهنمود می‌شود.

فرهنگ استثمارگر و سود طلب در جهان امروز تمام استعدادهای بشر را در استخدام سرمایه‌داری و تجارت انسان قرار داده است و انسان را به استخدام تکنولوژی و تولید ثروت از طریق جسم و جان و التذاذ و بهره‌کشی از شهوات به‌دوراز اخلاق و بردگی جنسی برای رسیدن به اهداف اقتصادی و سرمایه‌داری درآورده است.

در اسلام پوشش زن نه برای تخفیف، بلکه برای اعتلای شخصیت اوست و برای‌آنکه زنان در برابر مردان نامحرم خود را حقیر و ذلیل نبینند، تکبر را برای آنان جایز دانسته و اجازه داده که زن با درک کرامت نفس خود نه‌تنها تمامی تحقیرهای تاریخی را باعزت نفس پایدار در برابر مردان بیگانه بیابد تا بتواند امور اجتماعی و مراودات خود را در سطحی مطلوب به انجام رساند.

حجاب همواره برای زن کرامت، حرّیت و لباس ارتباط سالم اجتماعی است و موید و مجوز رفتار مبتکرانه زنان است و به آنها ابهت و عظمتی می‌بخشد تا به‌وسیله آن این مفهوم را در جامعه منتشر سازند که زن انسان مستقل می‌باشد و در انتخاب شکل ظاهری خود اراده و اختیار دارد و در این زمینه در برابر هیچ تحمیلی از سوی مردان جامعه سر فرود نمی‌آورد و طراحان مدهای گوناگون و مواد مصرفی نمی‌توانند رفتار ظاهری آنان را در جامعه تعیین نمایند.

در همین راستا سازمان بسیج جامعه زنان به نمایندگی از قشر زنان این استان عهد و پیمان بسته تا ضمن بهره‌برداری از تبیین دیدگاه‌های حضرت امام (ره) و با اجرای تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در ترویج فرهنگ فاطمی و حضور موفق زنان در عرصه‌های علمی، فرهنگی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گام‌های مؤثری برداشته و از سازمان‌های فرهنگی، رسانه‌ای و دستگاه‌های تربیتی و ارشادی می‌خواهیم در جهت شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف برنامه‌ریزی و از نفوذ فرهنگ مبتذل غرب جلوگیری نمایند تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی و اخلاقی جامعه را تضمین نمایند و از مسئولین ذی‌ربط می‌خواهیم در این زمینه اقدامات مؤثر و ویژه‌ای انجام داده و نسبت به ترویج توسعه و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف اقدام نمایند و از دستگاه‌های دولتی انتظار داریم نسبت به ایجاد زمینه مناسب پوشش بانوان و کارمندان اقدامات مؤثری را انجام دهند.

در پایان از زنان آزاداندیش، دختران فرهیخته و خواهران شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان می‌خواهیم تا با درک موقعیت جهانی کشورمان و اینکه امروز میهن ما الگوی اخلاق و عفاف در جهان به‌ویژه جهان اسلام قرار گرفته است، نسبت به خنثی نمودن توطئه‌های فرهنگی دشمن با رعایت پوشش در خور و شایسته دختر ایرانی بار دیگر هویت ملی و دینی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه کنند.

سازمان بسیج جامعه زنان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان

ارسال نظرات