مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان 90 عنوان کتاب در هفت هزار و 700 جلد به کتابخانه های کانون استان اهدا شد.
کد خبر: ۹۵۲۵۸۵۳
|
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام بامداد دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان ۹۰ عنوان کتاب در هفت هزار و ۷۰۰ جلد از سوی مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان به کتابخانه های کانون استان اهدا شد.

وی افزود: این اقدام ارزشمند و فرهنگی با شعار "در مسیر دانایی بر بال کتاب" با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان و پاسخ ارزنده‌ای به نیازهای کودکان ونوجوانان در حوزه مطالعاتی است.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با بیان اینکه افزایش نرخ مطالعه از رسالت‌های مهم کانون برای کودکان و نوجوانان است، ادامه داد: کتابخانه های کانون همیشه میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.

رستگار ضمن قدردانی از مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کشور از این اقدام ارزشمند تصریح کرد: با ارسال کتاب های اهدایی به کتابخانه ها، نرخ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان عضو کانون بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کتاب ها باعث تکاپو و تازگی در مراکز کانون خواهد شد، اظهار کرد: کمبودها و نیازها به کتب گوناگون در حوزه‌های مختلف با این حرکت فرهنگی کاهش می یابد.

به گفته رستگار این کتاب ها طی روزهای آینده به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان ارسال می شود.

این طرح در قالب اهدای سه میلیون کتاب به سراسر کشور و با شعار :"در مسیر دانایی بر بال کتاب" انجام گرفت.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام دارای ۱۸ کتابخانه ثابت، سیار و پستی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار