یادداشت مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ساوجبلاغ به مناسبت فرارسیدن عید غدیر خم

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ساوجبلاغ، در یادداشتی فرارسیدن عید سعیدغدیرخم را تبریک گفت.
کد خبر: ۹۵۲۵۱۷۹
|
۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت الاسلام مهدی شفیع خانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ساوجبلاغ، در یادداشتی فرارسیدن عید سعید غدیر خم را تبریک گفت. متن کامل یادداشت به شرح زیر است:

یادداشت مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه ساوجبلاغ به مناسبت فرارسیدن عیدغدیر

داستان غدیر از عظمت و ضرورت ولایت خبر می‏‌دهد، رسول گرامی اسلام (ص) در آن هنگام و در زیر آن آفتاب سوزان، آن همه جمعیت را برای چه نگه می‏‌دارد و چه پیامی برای‌‏شان دارد، به راستی این پیام اساسی‏‌ترین پیام دین بود و به راستی رسول اکرم (ص) بر عظمت و ضرورت آن واقف بود که مردم را در آن گرمای سوزان نگه داشتند و رسالت آسمانی خویش را به مسلمانان ابلاغ کرد.

واقعه غدیر تفکر عمیق عدالت‌خواهی، سعادت بشری را به عینیت رساند و امید به هدایت الهی را تجسم بخشید.
غدیر روز ولایت و امامت و نشانه تداوم حرکت نبوت در مسیر امامت است تا امت اسلامی با فروغ نور ولایت، راه عدالت را بپیماید و با پیوند نبوت و امامت به سرچشمه علم و حکمت الهی دست یابد.
غدیر تنها نام یک سرزمین نیست، بلکه یک تفکر و نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می‌کند و غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت است.
غدیر دریایی از معارف، فقه، فرهنگ، کلام، اخلاق و تفسیر، همه را یک‌جا دارد، غدیر یک سرزمین نیست، چشمه‌ای است که تا پایان هستی می‌جوشد، کوثری است که فنا برنمی‌دارد، افقی است بی‌کرانه و خورشیدی است عالم‌تاب در یک کلام غدیر اقیانوسی بیکران است که سراسر هستی را پوشانده است.
واقعه‌ای که آن را نمی‌توان بخشی از تاریخ دانست،چرا که غدیر همه تاریخ است، واقعه‌ای که تعظیم همه عصرها و نسل‌ها را در پیشگاه پاک خویش برانگیخته است.
در پایان به حدیثی از امام‌ صادق علیه السلام اشاره کنم و فرمود: روز غدیر خم عید بزرگ خداست، خدا پیامبرى مبعوث نکرده، مگر اینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن را شناخته، خداوند متعال را شاکریم که نعمت ولایت را برای ما قرار داده است و ان شاءلله رهرو راه مولای خود حضرت علی علیه السلام باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار