زنجان -مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر با توجه به سابقه و فعالیت های چشمگیر بخشی از دغدغه های حاکمیت در چرخه مدیریت بحران،را بر دوش کشیده است.
کد خبر: ۹۵۲۴۹۵۴
|
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

آمادگی از مولفه های مهم چرخه مدیریت بحران است

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ حکمت اله هاشی با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» نسبت به جوانان و عشق و علاقه‌ای که به آن‌ها دارند اظهار داشت: جمعیت هلال احمر توانسته منویات مقام معظم رهبری را با برگزاری برنامه‌هایی همچون المپیاد آماده محقق کند.

وی بیان کرد: با ارائه آموزش‌ها جامعه را نسبت به حوادث و سوانح آموزش داده و آماده می‌کنیم تا در کمترین زمان تاثیرگذار بر جامعه هدف باشیم و در جمعیت هلال احمر این مهم را توانسته ایم تبیین کنیم؛ البته برنامه‌های تحولی زیادی در این حوزه داریم و در خدمت همه جوانان، توانمند و آینده سازان استان و کشور خواهیم بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه ایران کشوری پر از حوادث طبیعی و غیر طبیعی است، گفت: در چرخه مدیریت بحران آمادگی یکی از مولفه‌های مهم و با اهمیت این چرخه به شمار می‌رود، اگر حادثه‌ای اتفاق افتد و آمادگی و سازماندهی نداشته و به خوبی آموزش ندیده باشیم، باعث عدم اعتماد عمومی می‌شود

هاشمی تاکید کرد: امروز باید همه مسئولان و دست اندرکاران کمک کار ما باشند، چرا که در مولفه آمادگی، برنامه‌های زیادی داریم باید آموزش، سازماندهی، تمرین انجام تا به ادبیات مشترک برسیم و ساختار‌های پاسخگویی را ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: تجهیزات باید به روز بوده و آموزش کار کردن با این تجهیزات را دیده باشیم، تمرین با مانور و مسابقه موجب می‌شود در برابر حوادث و سوانح با کیفیت بالا و خطای کمتر بهترین خدمات را ارائه دهیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه‌داد: در روستا‌ها با راه اندازی خانه‌های هلال پازل پاسخگویی به حوادث را تکمیل می‌کنیم چرا که افراد محلی تاثیر گذارترین گروه تا رسیدن نیرو‌های امدادی هستند.

هاشمی افزود: طرح دادرس دانش آموز آماده، در شرایط سخت است تا این قشر اقدامات اولیه را تا رسیدن نیرو‌های امدادی انجام دهند که این موارد جزو وظایف سازمانی است.

وی یادآوری کرد: یازدهمین دوره المپیاد آماده مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر با رقابت ۱۶۸ دانش آموز دختر و پسر استان زنجان انجام شد و شهرستان‌های زنجان، طارم و ابهر به ترتیب موفق به کسب مقام اول، دوم و سوم در یازدهمین المپیاد آماده استانی ویژه دانش‌آموزان پسر شدند.

هاشمی ابراز داشت: در رقابت‌های دختران نیز خدابنده، زنجان و طارم به ترتیب اول تا سوم شدند و تیم خرم دره نیز به عنوان تیم بشردوستی معرفی شد.

ارسال نظرات