به گفته‌ فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نماد بارز محرومیت زدایی در کشور است، سپاه همواره در طول ۴۴ سال گذشته پای کار محرومیت زدایی و کمک به محرومین بوده و از هیچ تلاشی در این خصوص دریغ نکرده است.
کد خبر: ۹۵۲۳۴۱۰
|
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان از رشت، سردار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان در جلسه کارگروه محرومیت‌زدایی و پیشرفت‌های منطقه‌ای با تاکید بر اینکه ما حتی در محیط‌های شهری‌مان هم در زمینه‌ی آب شرب دارای ضعف هستیم، اظهار کردند: شش شهرستان، ۱۳ شهر و ۷۶۸ روستا در حوضه آبریز تالاب انزلی قرار می‌گیرند و معیشت بیش از یک میلیون نفر ساکنان حاشیه تالاب به آن وابسته است. عدم احیای تالاب انزلی برای تامین معیشت، تبعات اقتصادی ، اجتماعی، زیست محیطی و امنیتی بسیاری بر زندگی مردم منطقه نیز خواهد گذاشت.

سردار عبدالله‌پور احیای تالاب را کمک به همه اجزای زیستی تالاب دانسته و افزودند: حیات وحش منطقه به‌ویژه ماهیان از این موضوع مستثنی نیستند و به‌طور قطع احیای تالاب بر زندگی کل حیات وحش تالاب از جمله آبزیان تاثیرگذار خواهد بود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به چالش‌های تالاب انزلی، تصریح کردند: از جمله مشکلات تالاب انزلی می‌توان به عدم اعمال مدیریت صحیح آبخیزداری در بالادست حوزه آبخیز تالاب و ورود سالانه ۶۰۰ هزارتن رسوب از چند رودخانه منتهی به تالاب به دلیل نبود آبخیزداری اشاره کرد. ورود فاضلاب‌های بهداشتی و خانگی و پساب‌های کشاورزی حاوی سموم و کود شیمیایی از حوزه آبخیز به تالاب انزلی و هجوم گونه‌های مهاجم مانند سنبل آبی از دیگر چالش‌های تالاب است.

ایشان با اشاره به اولین و مهم‌ترین اقدام در جهت رفع چالش‌های تالاب، تصریح کردند: اولین و مهم‌ترین اقدام در بخش آبخیزداری است. آبخیزداری در حوضه بالادست رودخانه‌های منتهی به تالاب و ساماندهی و تثبیت آن موجب کنترل رسوبات می‌شود. احداث سیستم‌های تصفیه فاضلاب خانگی در شهرهای مجاور تالاب انزلی و کنترل فاضلاب‌های بهداشتی و پساب‌های کشاورزی که از حوزه آبخیز وارد تالاب می‌شود نیز از اقدامات موثر در زمینه کاهش مشکلات تالاب است. جمع‌آوری و مبارزه با گونه‌های مهاجم از جمله سنبل آبی، ساماندهی و مدیریت پسماند حوزه آبخیز و اختصاص حق‌آبه زیست‌محیطی تالاب بویژه در فصول گرم بسیار مهم و از دیگر اقدامات موثر است.

سردار عبدالله‌پور رفع مشکلات تالاب انزلی را نیازمند همکاری و همراهی همه جانبه تمام دستگاه‌های مربوطه، مسئولان، مردم و ساکنان محلی دانست.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حرم مطهر خضرت فاطمه اخری(س) و آقا سید جلال‌الدین اشرف نیازمند بازسازی و مرمت است، بیان کردند: وجود هر بقعه و زیارتگاه در ایران و گیلان نشان از تاریخ غنی و فرهنگ اسلامی و مهمان نوازی مردم ایران است.

ایشان یکی از اهداف دشمن را ایجاد شبهه دینی درخصوص دین مبین اسلام دانسته و بیان کردند: استکبار سعی دارد با ایجاد شبهه‌های دینی مردم را از مسیر اسلام دور کند، ولی وجود بقاع متبرکه در ایران و وجود امام هشتم(ع) و خانم حضرت معصومه(س) در کشور و همچنین بصیرت و دین داری مردم مانع می‌شود.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به نقش حضور مردم در اشاعه فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی در جامعه افزود: حضور مردم در برنامه‌های دینی و فرهنگی نشان می‌دهد که ما می‌توانیم از طریق امامزادگان فعالیت‌های فرهنگی عظیم و ارزشمندی داشته باشیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به مسئولان مربوطه دستور داده‌اند تا آنجا که می‌توانند تسهیلات لازم را برای زائران اربعین فراهم و موانع را برطرف کنند اظهار داشت: ما نیز به نوبه خود با مشارکت مردم انقلابی استان گیلان درصدد تحقق این ماموریت مقدس هستیم.

ایشان با اشاره به نقش اجرای درست طرح مولدسازی در رشد توسعه عمرانی کشور گفت: استفاده از فروش املاک مازاد برای اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی مسیری است که به بودجه کشور یاری می‌رساند و با این حال، طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی هم تأمین مالی خود را از طریق بودجه آن، به دست می‌آورد.

سردار عبدالله‌پور با تاکید بر لزوم توجه به تعیین تکلیف اموال مازادی که در استان‌ها به ویژه استان گیلان دارای مجوز فروش هستند، بیان کرد: در خصوص اموال مازاد که دارای مجوز هستند لازم است تعیین تکلیف شود به جهت اینکه برخی از این اموال در گذشته مجور فروش گرفته و ما می‌توانیم آن اموال را به فروش برسانیم ولی برخی‌ها معتقدند که باید طبق قانون بودجه عمل کرده و آن مسیر را طی کنیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه کار جهادی یک اصول و مبانی دارد، تصریح کردند: هر اقدامی که بر این اصول و پایه استوار باشد مدیریت جهادی است وقتی که این مبانی استوار نباشد کار عادی است. در کشور ۲ نوع مدیریت داریم، مدیریت عادی و ساده و دیگری مدیریت جهادی. مدیریت جهادی هم برگرفته از انقلاب اسلامی است و تا قبل از انقلاب ما مدیریت جهادی نداشتیم. در مدیریت جهادی یکی از تکالیف مدیر این است که وقتی می‌خواهد دست به اقدامی بزند تکلیف شرعی، انسانی و قانونی داشته باشد نه صرفاً برای اداره یک کار ساعاتی پشت یک میز بنشیند و بعد به دنبال کار خود برود.

ایشان با اشاره به اینکه در اقدام جهادی فخرفروشی معنایی ندارد، خاطرنشان کردند: بسیاری از کارهای جهادی از نگاه‌ها پنهان است که نمونه آن را در سردار شهید قاسم سلیمانی می توان به وضوح مشاهده کرد که آرامش و آسایش را بر خود و خانواده سخت کرد تا بتواند آرامش و آسایش و امنیت را برای ایران و کشورهای همسایه به ارمغان بیاورد.

سردار عبدالله‌پور با تاکید بر اینکه در بخش مدیریت جهادی کشور اقدامات لازم صورت گرفته است اما در بخش مدیریت اجرایی دچار ضعف و اشکال هستیم، تصریح کردند: مدیریت جهادی محصولی است که ما در قبل هم در رفتار بزرگان خود و رفتار ائمه و رفتار علمای بزرگ داشتیم اما انقلاب اسلامی این را مدل سازی کرد و برای آن اصول و مبانی را در نظر گرفت. امروز مشکل اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش توسعه و اجرا با تکیه بر این آموزه های رفتار جهادی به طور حتم امکان‌پذیر است و باید بر این فضا و این فرهنگ کار آمدتر و اقتصادی‌تر نگاه شود و استقلال خودمان را تحکیم ببخشیم تا مایه گسترش علمی و فرهنگی و دیگر عرصه ها در دنیا باشیم. امیدواریم دولت‌ جدید مشتری این اقدامات باشد و با توجه به شعارهای خود این فرهنگ را ترویج کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان محرومیت‌زدایی را یکی از وظایف اصلی و اولویت دار سپاه و بسیج دانست و بیان کردند: در سنوات گذشته اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف بسیج سازندگی انجام شده و اولویت اصلی سازمان بسیج سازندگی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تمرکز آن بر پروژه‌های مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها و کمک به رفع مشکلات مردم در شهرستان‌ها، روستاها و مناطقی است که بعضاً مورد غفلت واقع شده‌اند.

ایشان با بیان اینکه بسیج وظیفه خود می‌داند این پروژه‌ها را با استفاده از ظرفیت خیرین، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تکمیل و افتتاح کند، تاکید کردند: خادمی مردمی که به فرموده امام خمینی(ره) ولی نعمتان اصلی این انقلاب هستند، افتخار ما سربازان در سپاه و بسیج است و به این خادمی می‌بالیم. امید است خداوند همه ما را در زمره سربازان واقعی امام زمان(عج) قرار دهد و به زودی پرچم این نظام و انقلاب به دست باکفایت مقام معظم رهبری تحویل صاحب اصلی آن شود.

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه محرومیت‌زدایی، مردم‌یاری ومردم نوازی در سراسر کشور و حتی در مناطق صعب‌العبور، مرزی و محروم کشور و مشارکت در پاره‌ای ازپروژه‌ها در سراسر کشور بخصوص در زمینه آب، ازدواج آسان و معیشت در همه نیروها در همه رده‌های سپاه یک مسؤولیت مهم ابلاغی است، خاطرنشان کردند: تا به امروز نیز کارهای بزرگی در کشور انجام شده و موظفیم به همه کمک کنیم تا بستر خدمت در کشور به خوبی فراهم شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نماد بارز محرومیت زدایی در کشور است، تاکید کردند: سپاه همواره در طول ۴۴ سال گذشته پای کار محرومیت زدایی و کمک به محرومین بوده و از هیچ تلاشی در این خصوص دریغ نکرده است. 

ایشان با بیان اینکه بسیج با حضور خود در میدان‌های مختلف انقلاب اسلامی توانسته اقدامات مؤثری داشته باشد، افزودند: بسیج و کار بسیجی اگر با درایت و علم‌اندوزی همراه باشد، بازدهی چند برابری خواهد داشت.

سردار عبدالله‌پور، با تاکید بر اینکه سپاه و بسیج، ستون و عمود خیمه انقلاب و خار چشم دشمنان این نظام و انقلاب هستند و به همین دلیل مورد هجمه‌های فراوان آنان قرار دارند،افزودند:دشمنان برای ضربه زدن به این نظام و انقلاب بسیار برنامه‌ریزی و هزینه کرده‌اند اما سپاه و بسیج نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کرده و اجازه ندادند به اهداف شوم خود برسند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان این‌که انجام جهاد خدمت رسانی یکی از الزامات اجرایی و توسعه کشور در عصر حاضر است، تاکید کردند: والله با اعتقاد قلبی می‌گویم اگر هزاران بار برای مردم ایران جان فدا کنیم، کم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار