خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان از شهرک صنعتی بهبهان بازدید و عنوان کرد: شهرک صنعتی بهبهان ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت و توسعه واحدهای تولیدی صنایع غذایی دارد.
کد خبر: ۹۵۲۳۳۶۰
|
۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج بهبهان: مهندس مهدی پور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در شهرک صنعتی بهبهان:از سال گذشته تاکنون در این شهرک صنعتی ۴ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند ، از اینکه شرکت رانوش البرز (بسته بندی آب آشامیدنی و تولید کننده انواع آبمیوه با سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال ۱۰ نفر به صورت مستقیم) به امر تولید باز گشته است  مایه خرسندی است که صنعتگران هر روز شاهد بازگشت یکی دیگر از کارگاه به عرصه تولید باشند.

وی افزود: شهرک صنعتی بهبهان ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت و توسعه واحدهای تولیدی صنایع غذایی است از جمله واحدهای بسته بندی خرما، انواع نوشیدنی، بسته بندی حبوبات و سبزیجات خشک دارد که می‌تواند گسترش پیدا کند.

تعریف خوشه صنعتی (Industrial Cluster)

خوشه صنعتی به مجموعه‌ای از واحدهای كسب و كار (Enterprises) اطلاق می‌شود كه در یك منطقه جغرافیایی و یك گرایش صنعتی متمركز شده و با همكاری و تكمیل فعالیت‌های یكدیگر،‌به تولید و عرضه تعدادی كالا و خدمات می‌پردازند و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترك برخوردارند.

عموماً‌ خوشه‌ها تعداد زیادی واحدهای اقتصادی خرد، كوچك و متوسط را دربر می‌گیرند كه از نظر جغرافیایی،‌ این واحدها می‌توانند در سطح روستا، شهر و یا شهرستان پراكنده باشند.

بدین ترتیب، مشخصه‌ خوشه‌های صنعتی؛ تمركز جغرافیایی، همكاری در تكمیل فعالیت‌های یكدیگر،‌تولیدات و خدمات مشترك و همین‌طور چالش‌ها و فرصت‌های مشترك است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها