اسنادی برای آشکارسازی حمایت آمریکا از تروریست؛
آمریکا در حالی ادعای مبارزه با تروریسم را دارد که مدارک و شواهد تائید‌کننده حمایت همه‌جانبه این کشور از تروریسم است.
کد خبر: ۹۵۲۳۰۹۵
|
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، جنگ، جنایت و کشتار مردم بی‌گناه؛ گویا این‌ها از گذشته‌های دور تاکنون با گوشت و پوست و خون دولتمردان آمریکا عجین شده است. داعش، جبهة‌النصره، احرارالشام و... اسم‌هایی است که مردم دنیا ذهنیت خوبی نسبت به آن‌ها ندارند؛ چرا که این‌ها اسم گروه‌های تروریستی هستند که جنایت‌های مختلفی را علیه مردم دنیا مرتکب شده‌اند.
کارشناسان به‌واسطه‌ی تسلط این گروه‌های تروریستی بر منابع اطلاعاتی و شیوه‌های مدرن رزم که در پیش داشتند؛ اعتقاد دارند که این گروه‌ها دست‌پرورده آمریکا هستند.
و، اما با هدف مبارزه با مردم ایران هم آمریکای جنایت‌کار برنامه‌ها و گروه‌های مختلفی را پدید آورده است؛ سازمان مجاهدین خلق از اوایل انقلاب تاکنون با حمایت آمریکا دست به جنایات مختلفی‌زده است.

ردپای آمریکا در جنایات منافقین مبرهن است

آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی، امام‌جمعه موقت یزد اظهار کرد: دشمن در اوایل انقلاب تمام افراد مؤثر نظام انقلاب اسلامی را در برنامه ترور خود جای‌داده بود تا بلکه به گمان باطل بتواند با این حربه ارکان جمهوری اسلامی ایران را از هم بپاشد.

وی با اشاره به جنایت منافقین و سوءقصد نسبت به امام خامنه‌ای گفت: دشمنان با رقم زدن جنایت و ترور‌های مختلف درصدد وقوع فاجعه‌ای عظیم بودند؛ آن‌ها همه عالمان و خدمتگزاران نظام را هدف قرار داده بودند.

امام‌جمعه موقت یزد ادامه داد: بر همه مبرهن است که بروز و وقوع چنین جنایاتی ناشی از هماهنگی با استکبار جهانی بود. بر هر عقل تحلیل‌گر مسائل سیاسی واضح است که یک‌مشت بچه بی‌عقل توانایی چنین کاری را ندارند و حتماً باید از سوی نیرو‌های ضد اسلام حمایت شوند.

وی با بیان اینکه آن‌ها در این راه حتی جنایات مختلفی را علیه مردم عادی که اصلاً برنامه‌های سیاسی را درک نمی‌کرده نیز طی سال‌ها در برنامه داشتند، افزود: منطقی نبود که بروز این‌همه جنایت را بدون هیچ پشتوانه‌ی بزرگی قبول کنیم.

امام‌جمعه موقت یزد به ردپای آمریکا در جنایات منافقین اشاره کرد و افزود: بارزترین عملیاتی که می‌توانیم ردپای سرویس‌های آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی را در آن ببینیم، عملیات تروریستی سازمان منافقین در ۷ تیر و ۸ شهریور ۱۳۶۰ است. این دو عملیات، با سایر عملیات منافقین متفاوت است؛ هم از نظر امکانات فنی و قدرت تخریب و هم از لحاظ تاکتیک و نوع بمب‌گذاری با سایر عملیات تفاوت دارد.

مدرسی با اشاره به روایاتی که در رابطه با مذمت حمایت از ظلم آمده است، اظهار کرد: در روایات داریم که کسی که بغی و ستم کند، خداوند ستمش را به خودش برمی‌گرداند؛ سرنوشت گروهی که این‌همه جنایت را در کشور مرتکب شد، نمودی بارز از این روایت بوده و درس عبرت است.

وی تصریح کرد: این گروهک جنایتکار بعد از به درک واصل شدن صدام کارش به دریوزگی در جای‌جای مختلف دنیا کشیده شد و این‌گونه خداوند متعال انتقام گرفت.

امام‌جمعه موقت یزد ادامه داد: در روایتی از پیامبر (ص) آمده است که کسی که ظالمی را کمک کند، خداوند همان ظالم را بر او مسلط می‌کند؛ آن‌ها به امریکا و اسرائیل و صهیونیست خوش‌خدمتی کردند؛ اما در حال حاضر در تنگنا قرارگرفته‌اند؛ همان نیرو‌هایی که حامی‌شان بودند، خداوند بر آن‌ها مسلطشان کرد و بر اردوگاه آن‌ها حمله شد و ابزارشان را گرفت؛ این سرنوشت منافقین و مثل منافقین است. کسی که به غیر خدا تکیه کند، خداونداو ذلیل می‌کند.

البته مقامات آمریکا و غرب همواره موضوع حمایت از تروریست‌ها را رد می‌کنند، اما بنا به شواهد و اظهارات کارشناسان پر واضح است که آمریکا جنایت‌کار بوده و باید این جنایاتی که در حق بشریت و مردم ایران کرده است، تبیین شود. یکی از بارزترین جنایات آمریکا علیه بشریت پدید آوردن داعش و حمایت از این گروه بود.

اذعان خود آمریکایی‌ها به حمایت از تروریست‌ها

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب یزد اظهار کرد: امروز اگر جنایات آمریکا و استکبار جهانی را در حق مردم مظلوم و مقاوم ایران اسلامی که خود مدعیان حقوق بشر هستند، رسانه‌ای شود، افکار عمومی به درک صحیحی از این جنایات خواهند رسید.

محمدرضا ابویی با بیان اینکه شواهد زیادی در مورد نقش آمریکا در پرورش، تقویت و تکثیر گروهک‌های تروریستی وجود دارد، ادامه داد: راند پاول، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، در رابطه با دخالت آمریکا در بحران سوریه اعتقاد دارد که یکی از دلایل تقویت داعش، ارسال سلاح‌های آمریکایی برای متحدان این گروه در سوریه است؛ او اذعان کرده است که داعش در سوریه متحد ما بود. ما برای عقب راندن نیرو‌های وفادار به دولت دمشق، به شبه‌نظامیان سلاح دادیم و مکانی امن برای این افراد در سوریه درست کردیم. به نظر من، دخالت ما در سوریه منجر به اوضاع جاری عراق شد.

وی با بیان اینکه بسیاری آمریکایی‌ها خود به دخالت نابه‌جای این قدرت استکباری در سوریه اشاره کرده‌اند، ادامه داد: پایگاه دولتی فرصت‌های تجارت فدرال آمریکا (FBO) نیز اسنادی درباره‌ی نوع و حجم سلاح‌ها و مهماتی که آمریکا در اختیار گروه‌های تروریستی در سوریه قرار داده، منتشر کرده است.

ابویی ادامه داد: بر اساس اسناد منتشرشده در این پایگاه آمریکا از یکی از پیمانکاران می‌خواهد تا ۸۱ کانتینر مواد منفجره و سلاح را از کونستانتا در رومانی به سمت بندر عقبه در اردن حمل کند؛ همچنین بر اساس سندی دیگر آمریکا به دنبال این بوده است که توسط شرکت‌های حمل‌ونقل به‌جای یگان ترابری نظامی نیروی دریایی آمریکا، مواد منفجره و سلاح‌های موردنیاز تروریست‌ها را از اروپای شرقی به بندر عقبه منتقل کند.

وی به تحقیقات یک آژانس اطلاعاتی دفاعی آمریکا در سال ۲۰۱۳ که افشاگر روابط میان واشنگتن و تکفیری‌ها بود، اشاره کرد و افزود: ریچارد هیدن بلک، عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای ایالت ویرجینیای آمریکا با استناد به این تحقیقات گفته است: «آن‌ها حقیقتاً یکسان و یکی هستند. آن‌ها بخشی از یک ارتش مشترک هستند.»

ابویی با اشاره به اظهارات هیدن بلک در رابطه با تأمین سلاح برای داعش توسط آمریکا گفت: سیا برای انتقال سلاح از لیبی به ترکیه و از آنجا به سوریه برای تأمین تسلیحاتی معارضان به‌اصطلاح «میانه‌رو» برنامه‌ریزی کرده و این اقدام به برنامه‌ای بی‌هدف برای تأمین تسلیحاتی همه‌ی گروه‌های مسلح، تبدیل شده است؛ البته که این برنامه‌ها به خاطر غیرقانونی بودن به‌طور غیرمستقیم انجام می‌گیرد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب یزد با اشاره به حمایت آمریکا از فعالیت‌های سایبری تروریست‌های داعش گفت: آن‌ها با فراهم کردن تجهیزات الکترونیکی و نرم‌افزاری، در اختیار گذاشتن انواع تجهیزات و آموزش‌های لازم برای عملکرد قدرتمند تروریست‌های فعال عراق و سوریه در فضای مجازی، ارائه انواع نرم‌افزار‌های ضد هک و برنامه‌های پیشرفته‌ی جست‌وجوی اینترنتی توسط مرکز حمایت از مخالفان سوریه (OSOS) در آمریکا از جمله این حمایت‌ها بوده است.

وی افزود: علاوه بر این دو مؤسسه‌ی به نام‌های «مرکز گزارش جنگ و صلح» و «خانه آزادی» تروریست‌های داعش را تحت انواع آموزش‌های پیشرفته برای عملکرد در فضای مجازی قرار داد.



ارتباط آمریکا با تروریست‌ها در جای‌جای مختلف دنیا به‌خوبی روشن است این رژیم استکباری همواره باوجودآنکه شعار‌های مبارزه با تروریست سر می‌دهد، هیچ‌گاه به دنبال نابودی و از بین بردن گروه‌های تروریستی نبوده است و همیشه از آن‌ها برای تحقق مقاصد شوم خود استفاده کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار