به گفته‌ی نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان رویکرد جهاد امروز، جهاد تبیین است و در این جهاد باید دروغ‌ها را افشا کرد.
کد خبر: ۹۵۲۲۹۱۵
|
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان از رشت، در راستای هم‌افزایی، ضرورت جهاد تبیین و اهمیت راهبردی امید و امیدآفرینی در منظومه فکری مقام معظم رهبری، دیدار صمیمانه مسئول محترم نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان، جانشین نمایندگی ولی‌فقیه، معاونت سیاسی و معاونت روابط عمومی سپاه قدس گیلان با معاونت سیاسی امنیتی استانداری گیلان برگزار گردید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احسان‌الله محمدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان در این دیدار ضمن آرزوی موفقیت در مسئولیت معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان بر فواید و ثمرات امیدآفرینی در جامعه، عوامل موثر بر ساخت امید اجتماعی و همگانی کردن جهاد تبیین به عنوان راهکار خنثی سازی نقشه دشمنان برای یاس آفرینی در جامعه تاکید کرده و اظهار کردند: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، فرمودند: نخستین توصیه من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است بدون این کلید اساسی همه قفل‌ها هیچ گامی نمی‌توان برداشت، در خود و دیگران نهال امید بکارید و آینده را پرورش دهید، این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شماست و در ادامه این فرمایش، رهبری تاکید می‌کنند من شما را از امید واهی پرهیز می‌دهم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه امید، موتور پیشران جامعه است، بیان کردند: تزریق امید در جامعه در همه سطوح ضروری است و مردم با داشتن این ویژگی، می‌توانند برای پیشبرد امور حکومت گام بردارند؛ از سوی دیگر همراهی بهتری با ارکان حکومت در تحقق امور و طرح‌ها خواهند داشت.

ایشان با تاکید بر اینکه دشمن در رأس نقشه‌هایش تبلیغات است، تصریح کردند: اگر بخواهیم تبیین را در معارف اسلامی ریشه‌یابی کنیم، مشاهده می‌کنیم که اصولاً پیامبران برای تبیین آمده‌اند؛ تبیین حقایق عالم، تبیین وجود خود انسان، تبیین ظرفیت‌های انسان، تبیین راهی که باید برود. به همین جهت، یکی از نام‌های قرآن کریم بیان است: «هَذَا بَیَانٌ لِلنَّاس»؛ قرآن تبیین‌کننده‌ای برای مردم است. رهبر انقلاب از موضع اسلام‌شناس معتقد به معارف انقلاب و اسلام و معارف اسلامی می‌خواهد خط تبیین‌گری پیامبران و امامان را ادامه دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هم نتیجه تبیین گسترده و عمیق بود که در جامعه شکل گرفت، تصریح کردند: رهبر معظم انقلاب شخصاً بزرگ‌ترین «جهاد تبیین» را انجام دادند. صدور بیانیه «گام دوم» در چهلمین سالگرد انقلاب در سال ۹۷ جهاد بزرگ تبیین بود که ایشان انجام دادند. نکاتی که ایشان از موضع دفاع از حق و افشای طراحی‌های پیچیده دشمنان انقلاب و اسلام مطرح می‌کنند توسط رسانه‌های بیگانه و کسانی که تمام ‌وقت خود را می‌گذارند که اشکالی به حرف ایشان وارد کنند بلافاصله ممکن است مورد هجوم قرار گیرد، ولی ایشان ملاحظه این موارد را نمی‌کنند، بلکه به ادای تکلیف فکر می‌کنند. در «جهاد تبیین» نوعی تکلیف‌گرایی الهی بسیار عمیقی وجود دارد، همان‌گونه که حضرت امام رحمه‌الله‌علیه بر روی تکلیف الهی بسیار تأکید داشتند. «جهاد تبیین» مصداق تکلیف‌گرایی است که امیدواریم همه مخاطبان بتوانند در این جهت وارد شوند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه امروز در جنگ ترکیبی و جنگ شناختی به سر می‌بریم، افزود: اگر بخواهیم با دشمنان خود مبارزه کنیم، باید با ابزار، شیوه‌ها، روش‌ها و تاکتیک‌های دشمن آشنا باشیم؛ اگر در دوران دفاع مقدس رزمندگان موفق شدند که جنگ را به نفع ملت ایران تغییر دهند، به خاطر به‌کارگیری تاکتیک‌ها و شگردهای مؤثر بود.

ایشان جنگ امروز را به‌مراتب بسیار پیچیده‌تر از جنگ دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: امروز دشمن در بسیاری از میدان‌ها ورود کرده است؛ برای مقابله با جنگ ترکیبی باید اول راه را بشناسیم؛ دشمن چون از آینده این انقلاب می‌ترسد، از جنگ ترکیبی برای پوچی مسیر این انقلاب استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های معاند سعی دارند تا در جنگ روایت‌ها با روایت سازی نادرست، ارزش‌ها را جابجا کنند، تصریح کرد: وقتی خبر ضربت خوردن حضرت علی (ع) در محراب مسجد کوفه منتشر شد، عده‌ای برایشان سوال شد که «مگر علی (ع) نماز می‌خواند؟»؛ این مثال تاریخی نمودی از تلاش دشمن برای جابجایی ارزش‌ها در جنگ روایت است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه امروز دشمن جرئت تصرف خرمشهر و بمباران نیروگاه‌ها را ندارد اما تلاش می‌کند تا مغزها و دل جوانان را تصرف کند، بیان کرد: امروز جهاد تبیین نیروهای انقلابی این است که افرادی را که تحت تأثیر روایت دشمن قرارگرفته‌اند را آگاه کنند و آنها را از چنگال دشمن خارج کنند.

ایشان با بیان اینکه جهاد از امور تعطیل ناپذیر در زندگی انسان مسلمان است، ادامه داد: اگر جامعه و حکومت اسلامی بخواهد در مقابل دشمن از موجودیت و ارزش خود دفاع کند، باید با دشمن مبارزه کند و ادامه حیات دهد؛ این مبارزه با دشمن در ادبیات قرانی ما «جهاد» نام دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با تأکید بر اینکه اصل «جهاد»، مبارزه با دشمن است اما کیفیت این جهاد به اقتضای شرایط است، عنوان کردند: خداوند به مسلمانان وعده داده است که هرگاه جهاد کرده و با دشمنان مبارزه کردید و حق جهاد را به‌جا آوردید، من شمارا یاری می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان در پایان افزودند: مصداق این وعده الهی در دفاع مقدس برای همه ملل مظلوم جهان ثابت شد؛ چراکه در سی و یکم شهریورماه ۱۳۵۹ صدام به نیابت از ابرقدرت‌های شیطانی جهان این جنگ را شروع کرد و اطمینان خاطر داشت که در این جنگ پیروز میدان است؛ اما آن‌ها در محاسبات خود این مسئله را ندیده بودند که ملت ایران در راه خدا قیام کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات