به گفته‌ی فرمانده سپاه قدس گیلان در اغتشاشات اخیر دشمنان با هماهنگی و هم افزایی با یکدیگر با روش جنگ ترکیبی به مقابله با جمهوری اسلامی برخاسته که این امر سابقه نداشته است.
کد خبر: ۹۵۲۲۳۲۹
|
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان از بندرکیاشهر، سردار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس گیلان در یادواره‌ی شهدای بندرکیاشهر با بیان اینکه مبارزه با هوای نفسِ شهداست که آن‌ها به وسیله‌ی آن توانستند با خون خود انقلاب اسلامی ایران را آبیاری کنند، اظهار کردند: دشمنان اسلام بدانند که با هیچ شیطنتی نمی‌توانند نام و یاد شهدا را از بین ببرند، زیرا دشمن تاکنون با بکارگیری تمام حیله‌های شیطانی خود نتوانسته اثر شهادت و فداکاری آن‌ها را که تداوم انقلاب اسلامی است، از بین ببرد.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد یاد شهدا، خاطرنشان کردند: مقام معظم رهبری (حفظه الله) می فرمایند: "بزرگداشت شهیدان، احیای نام آنان، تحقیق در مورد کارهای آنها، تولید آثار مکتوب و تصویری و صوتی و امثال اینها از زندگی آنها و از اقدامات و جهاد آنها، کارهای بسیار باارزشی است"۔

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه کسی که در مبارزه با جهاد اکبر که مقابله با هوای نفس است پیروز شد می‌تواند در جبهه جهاد اصغر نیز که جنگ با دشمن بیرونی است، پیروز و فاتح شود، تصریح کردند: شیطان که دشمن بیرونی انسان است، بوسیله نفس انسان را اغوا می کند، همانطور که سمّ در صورتی کشنده است که خورده شود و دستگاه گوارش آن را جذب کند، وگرنه سمّی که خورده نشده است نمی‌تواند انسان را بکشد. اگر انسان تمرین کند که نفس خود را از هوس بازدارد در این صورت راه ورودی شیطان مسدود می‌شود و او نمی تواند انسان را فریب دهد.

ایشان با اشاره به ضرورت مبارزه با هوای نفس، تصزیح کردند: هوای نفس چون پیوسته با دستور دادن به تبعیت از خود انسان را مورد هجمه قرار می دهد، انسان در صورتی حریف او محسوب می شود که با او پی در پی به مبارزه بپردازد، نه آنکه در مقابل او تسلیم شود، زیرا اگر تسلیم شود حریف او نخواهد بود، بلکه اسیر و برده او خواهد شد. لذا انسان باید با استفاده از عقل خود بر هوای نفس خود چیره شود، حضرت امام علی (علیه السلام) می فرمایند: "ألعاقل من عصى هواه فى طاعة ربّه"، "عاقل کسی است که در راه اطاعت از پروردگارش از هوای (نفس) خود نافرمانی کند".

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه انسان می‌تواند به وسیله خرد و علم از خطر هوا و هوس خود را حفظ کند، خاطرنشان کردند: حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) می فرمایند: "و توقّ مجازفة الهوى بدلالة العقل و قِفْ عند غلبة الهوى باسترشاد العلم"، "و با راهنمایى خرد، (خودت را) از گزافه‏گویى هوس حفظ کن و هنگام غالب آمدن هوس، با ارشاد خواهى از دانش (خودت را از خطر هوس) نگهدار".

فرمانده سپاه قدس گیلان مبارزه با دشمنان را مصداقی از آیه (فَلا تُطِعِ الكافِرينَ وَجاهِدهُم بِهِ جِهادًا كَبيرًا) برشمرد و تاکید کرد: تقابل و رویایی با دشمنان کشور عزیز ایران، از جمله آمریکا و رژیم صهیونیست مصداق بارز "جهاد با کفار" بوده و این مبارزه از ابتدای پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی شروع شده و ادامه خواهد داشت.

ایشان با بیان اینکه هم اکنون روش دشمن در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی مسبوق به سابقه نبوده و شاهد سبکی نو در دشمنی می‌باشیم، تصریح کردند: در اغتشاشات اخیر دشمنان با هماهنگی و هم افزایی با یکدیگر با روش جنگ ترکیبی به مقابله با جمهوری اسلامی برخاسته که این امر سابقه نداشته است. در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی مساله نظامی و سپس اقتصادی را نشانه گرفت و در دهه‌های بعد بر موضوع فرهنگ و سیاست و امروز با یک صحنه جدید از جنگ ترکیبی که از تمامی عوامل مذکور با اضافه شدن جنگ سایبری مواجه هستیم.

سردار عبدالله‌پور به جنگ ترکیبی اخیر اشاره کرد و افزود: جنگ ترکیبی اخیر که قابل قیاس باجنگ تحمیلی نبوده، بلکه آمیخته‌ای از موضوعاتی چون؛ «سیاست»، «جنگ سایبری»، «جعل خبر و دروغ پراکنی»، «جنگ دیپلماسی و مخدوش کردن روابط ایران با دیگر کشورها»، «جنگ فرهنگی»، «ایجاد تضاد دینی، قومی و مذهبی» و «تشدید تحریم های اقتصادی و نظامی» بوده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه شناخت برنامه‌ریزی دشمن در جنگ ترکیبی، عامل مهمی در خنثی کردن آن است، تصریح کردند: از عواملی که در رویارویی در جنگ های نظامی به نیروی‌های مقابل کمک می‌کند، دارا بودن امکانات مورد نیاز و شناخت برنامه های دشمن می باشد که این امر در جنگ ترکیبی که هم اکنون با آن موجه هستیم مستثنی نبود و اقدامات لازم در جهت شناسایی برنامه های دشمن صورت پذیرفته است.

ایشان با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب امروز هم مسئله روز و مبتلابه جامعه است، خاطرنشان کردند: در حالی که در واقعه مسجد گوهرشاد عمال استکبار و استبداد با استفاده از اسلحه و زور راه خود را باز کردند امروز هم به وسیله نفوذ فرهنگی در فضای مجازی و حقیقی در حال برداشت محصول خبیث خود از آن بذر پلید هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار