خبرهای داغ:
مسئول امور بانوان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دبیر کارگروه تحکیم خانواده وزارت کشور گفت: بهترین نسخه برای پیشگیری و کاهش التهابات اجتماعی و حتی مواردی که منجر به اغتشاش و عفونت اجتماعی می‌شود گفتمان‌های علمی است.
کد خبر: ۹۵۲۲۰۴۹
|
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مرضیه عزتی وظیفه خواه سه‌شنبه در حاشیه اولین همایش ملی جایگاه زن در فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی در تالار امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز در جمع خبرنگاران بیان‌کرد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، بهترین نسخه و راهکار برای حل چالش‌ها و مشکلات زنان این گونه است که زنان باید از سیاست‌گذاری تا اجرا و احقاق حقوق خود تربیت شده و نقش بپذیرند تا دستاوردهای قابل توجه کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد بانوان و مقالات ارائه شده در این همایش از جمله مواردی است که نشان می‌دهد تعداد فرهیختگان بانو در جامعه رو به رشد و پیشرفت است افزود: «بر مجموعه نظام، حاکمیت و قوای سه گانه فرض است که به ظرفیت ایجادشده بعد از انقلاب اسلامی و افراد تحصیلکرده در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ورزش در حوزه زنان نقش‌های بیشتری داده شود؛ برای چالش های قضایی نیز باید کمیسیون‌ها و کمیته های تخصصی تشکیل شود».

عزتی خواه گفت: وضعیت اجتماعی اخیر جامعه نشان می‌دهد که در حوزه گفتمان‌سازی با وجود تلاش در خدمات رسانی فرهنگی به نسل جوان، اطلاع رسانی دقیقی از مبانی لازم صورت نگرفته است.

دبیر کارگروه تحکیم خانواده وزارت کشور با تاکید بر اینکه برگزاری همایش‌های علمی باعث فراهم کردن گفتمان‌های اصیل می‌شود گفت: در فضای علمی جامعه با وجود ذخایراصیل و ناب در حوزه زنان اما مانند معادن کشف نشده هنوز دراختیار جامعه قرار نگرفته است؛ فضاهای علمی و دانشگاهی بهترین فضا برای نمایان کردن افکار مناسب و تسری آن در جامعه است.

دبیر علمی همایش نیز بیان کرد: شناخت مسائل زنان از جمله مهمترین اهداف و جایگاه زنان به عنوان مادران و همسران و توجه به حقوق و مسائل فرهنگی از مهمترین محورهای این همایش به شمار می روند.

مرضیه شهریاری گفت: از ۱۸۵ مقاله علمی، پژوهشی ارسالی به دبیرخانه همایش، ۴۱ مقاله در ارتباط با زن و حقوق زن، ۳۷ مقاله در رابطه با زن و فرهنگ، ۱۶ مقاله در خصوص مسائل اقتصادی، ۱۴ مقاله در زمینه مسائل فرهنگی، هشت مقاله در زمینه سیاست و جمعیت زنان و هشت مقاله در زمینه آموزش عالی است.

وی افزود: ۱۳۲مقاله از نظر علمی امتیاز لازم را کسب کردند اما تنها ۲۲ مقاله برتر معرفی می‌شوند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خوزستان گفت: امروز ده‌ها هزار زن در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند، بیش از ۳۰ هزار متخصص زن در حوزه سلامت و ۶۰ هزار پزشک عمومی زن به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آیت عادلی نژاد اضافه کرد: کارنامه جمهوری اسلامی در حوزه زنان قابل دفاع است و در حوزه خودباوری زنان یک مسیر تاریخی را آغاز کرده ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها