خبرهای داغ:
رحیمی:

ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران نقش اساسی در توقف ارتش عراق داشت

همدان- رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان با بیان اینکه ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران نقش اساسی در توقف ارتش عراق داشت، گفت: امام خمینی(ره) می گفت اجانب بیدارند، آنها نخوابیده‌اند و شما هم نباید بخوابید.
کد خبر: ۹۵۲۱۷۳۲
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر حسن رحیمی در مراسم روز بزرگداشت شهید چمران و بسیج اساتید اظهار کرد: زمانی که جو دانشگاه‌ها به طرف خدا گریزی بود و این باور در اذهان نهادینه شده بود که جمع بین عقل، علم و دین ممکن نیست؛ شهید چمران و برخی افراد معدود امثال ایشان این باور را دگرگون کردند و تغییر دادند.

وی با بیان اینکه زیربنای فکری انقلاب اسلامی این است که معاد و معاش را به هم گره بزند، افزود: به همین دلیل انقلاب اسلامی راه سومی است که نه دنیا گریز بوده و نه به دنیاطلبی صرف می‌پردازد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان با اشاره به جایگاه ممتاز شهید چمران در عرصه علمی و فردی گفت: او کسی است که می‌توانست بهترین زندگی آسایش‌مند را در هر جای دنیا داشته باشد؛ فردی که از نظر علمی نفر اول دانشگاه برکلی آمریکا بود اما او این کار را نکرد.

وی ابراز کرد: شهید چمران در صحرای سینا در جمع رزمندگان فلسطینی و... آموزش جنگ چریکی دید، بعد در لبنان در کنار امام موسی صدر سازمان امل را پایه‌گذاری کرد و پس از انقلاب به ایران بازگشت و در کنار دیگر بزرگان نقش آفرینی کرد.

وی با بیان اینکه ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران نقش اساسی در توقف ارتش عراق داشت، عنوان کرد: امام خمینی(ره) می گفت اجانب بیدارند، آنها نخوابیده‌اند و شما هم نباید بخوابید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار