یک استاد بسیجی:

هر استادی که دغدغه پیشرفت ایران را دارد «بسیجی» است

یکی از اساتید بسیجی فنی مهندسی استان قم گفت: هر استادی که دغدغه پیشرفت ایران اسلامی و تربیت صحیح نسل بعدی دانشجویان را داشته و به اهداف انقلاب اسلامی دلبستگی دارد، یک استاد بسیجی است.
کد خبر: ۹۵۲۱۲۸۷
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰

هر استادی که دغدغه پیشرفت ایران را دارد «بسیجی» است

یکی از اساتید بسیجی رشته فنی مهندسی استان قم در گفت وگویی به مناسبت 31 خرداد و روز بسیج اساتید، طی سخنانی بیان کرد: استاد شهید دکتر مصطفی چمران نمونه عالی فردی است که همزمان با پیمودن قله های علوم تجربی و طبیعی وظیفه الهی و دینی خویش را همواره مد نظر داشته است.

وی افزود: فراگیری علوم تجربی که برخی ها را به وادی غرور و خود و خدا فراموشی می کشاند نتوانست دکتر چمران را از یاد خدا و وظایف الهی اش در قبال اسلام و جامعه اسلامی غافل کند. لذا این شخصیت برجسته به قول امام راحل (ره) بی هیاهوی سیاسی و خودنمایی شیطانی در راه خدا به جهاد برخاست و الگوی تحصیل کردگان مسلمانی شد که می خواهند در عین طی کردن قله‌ها ی علمی در خدمت اسلام و جامعه اسلامی باشند. از این رو ایشان را می توان نمونه یک بسیجی مسلح به علم روز و یک استاد بسیجی دانست.

به باور وی،  اساتید متعهد و بسیجی می بایست نسبت به اجرای صحیح مقررات آموزشی و فرایند انتقال علم به نسل آینده برای اعتلای علمی جامعه حساسیت ویژه داشته باشند و جلوی انحرافاتی که بعضا در دانشگاه ها در این زمینه مشاهده می شود بايستند. در بعد فرهنگی نیز می بایست علاوه بر التزام شخصی به عدالت و اخلاق اسلامی و الگوی عملی بودن برای دانشجویان،  نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها با رویکرد اسلامی و انقلابی مطالبه و اهتمام داشته باشند.

این استاد بسیجی اضافه کرد: از آنجایی که امروز در این برهه تاریخی ویژه ایران و انقلاب اسلامی پیشرفت صنعتی کشور می‌تواند نقش مهمی را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایفا بکند استاد بسیجی و بسیج اساتید بایستی این فرهنگ را در خودش و در میان بقیه اساتید ترویج بدهدکه یک استاد صرفا به وظایف قانونی آموزشی و پژوهشی خودش در دانشگاه اکتفا نکند و یک تلاش جهادگونه را اینگونه ضمن ارتباط بین صنعت و دانشگاه آغاز کند و پروژه هایی مورد نیاز صنعت را در دانشگاه اجرا کند.

به باور وی،  بدین منظور یک استاد بسیجی باید تلاش مضاعفی برای شناسایی نیاز های صنعت انجام بدهد این کار در واقع ممکن است فراتر از وقایع عادی و قانونی استاد باشد اما از استاد بسیجی و بسیج اساتید بیشتر انتظار می زود تا این تلاش جهادی به سرانجام برساند.

وی اضافه کرد: استاد بسیجی را می‌توان به نحوی تعریف کرد که یک تعریف عام را شامل بشود یعنی افراد زیادی را در بر بگیرد چه افرادی که بصورت سازمانی در بسیج اساتید مان نوشتند و اساتید دیگری که بصورت سازمانی شاید عضو نیستند. هر استادی که دغدغه پیشرفت ایران اسلامی و دغدغه تربیت صحیح نسل بعدی دانشجویان را دارد و به اهداف انقلاب اسلامی دلبستگی دارد، این استاد بسیجی است.

این استاد بسیجی عنوان کرد: اساتید دانشگاه بصورت کلی و اساتید بسیجی بصورت خاص تر نباید فقط به فعالیت در فضای دانشگاه اکتفا بکنند. آنها باید سعی بکنند تا جایی که امکان دارد با آحاد جامعه ارتباط بگیرند و بر آنها اثر گذار باشند. از آنجایی که یک استاد دانشگاه معمولا در میان اقشار مردم یک جایگاه ویژه دارد و گاها ممکن است اثر گذاری داشته باشد و حرف آن تاثیر بیشتری داشته‌ باشد، این استاد باید سعی کند در جاهایی مثل محافل، مساجد،انجمن ها و کانون های مختلف شهر ها و استان ها که این امکان وجود دارد ؛ در آنجا اثر گذار باشد و صحبت کند و سعی کند فرهنگ آن جمع، کانون و محفل را به سمت فرهنگ اسلامی سوق بدهد به این صورت که در آن جمع اهداف انقلاب اسلامی را مطرح کند و سعی بکند آن سیاست هایی که در جمع دنبال می شود را تا حد امکان به سمت اهداف عالی انقلاب اسلامی و در جهت آنها برگرداند.

انتهای پیام/ دانیال قنبری

ارسال نظرات
آخرین اخبار