دبیر کمیته رسانه و فضای مجازی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم گفت: پر کردن خلاهای خدمت رسانی بدلیل«عدم تعریف در قانون، پدیده های نوظهور، بروکراسی های اداری» از محورهای  مهمی است که استادان بسیجی می‌توانند در آن نقش آفرین باشند.
کد خبر: ۹۵۲۱۲۸۱
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

پرکردن خلاهای خدمت‌رسانی؛ عرصه ضروری برای ورود اساتید بسیجی

دکتر رستمی در گفت وگویی به مناسبت 31 خرداد و روز ملی بسیج اساتید، عنوان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ماموریت های مهمی برای دانشگاه ها تعریف شده که پیگیری و عملیاتی کردن آن در مرتبه نخست بر عهده اساتید و مراجع علمی مراکز آموزش عالی است.

 دبیر کمیته رسانه و فضای مجازی سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان قم اضافه کرد: ایجاد تعهد، امید و مسوولیت پذیری در بین اساتید، دانشجویان و عموم جامعه یکی از محورهای مهمی است که استادان بسیجی در تحقق آن می توانند نقش آفرین باشند.

رستمی ادامه داد: به هر میزان که دستاوردهای علمی دانشجویان و اساتید ارتقا پیدا کند، امیدآفرینی و اعتماد آنها بیشتر می شود و این ویژگی ها به تدریج در سطح کشور نیز ساری و جاری می شود.

وی اضافه کرد: احیای نقش جامعه علمی کشور از محورهای مهم دیگری است که باید از طریق هیات های اندیشه ورز و اتاق های فکر و تعریف ماموریت های مختلف علمی توسط جامعه اساتید کشور و به خصوص اساتید بسیجی دنبال شود.

دبیر کمیته رسانه و فضای مجازی سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان قم گفت: جریان سازی و تبیین با هدف پاسخ به سوالات ذهنی دانشجویان و بازگردن گره های ذهنی آنها از محورهای مهمی است که استادان بسیجی در آن نقش آفرینی باید داشته باشند.

رستمی تصریح کرد: درگیری اساتید با مشکلات و مباحث اجتماعی در سطح محلی، استانی و ملی با نگاه مساله محوری، انتظار دیگری است که از اساتید بسیجی کشور می رود.

وی ابراز داشت: پر کردن خلاهای خدمت رسانی بدلیل«عدم تعریف در قانون، پدیده های جدید، بروکراسی های اداری» از محورهای دیگری است که عموم اساتید و به ویژه بسیج اساتید برای جلب رضایت و خدمت به مردم می توانند ورود نقش آفرینی در آن داشته باشند.

رستمی تربیت نیروی انسانی، مومن، اندیشمند و متعهد و امیدوار به آینده کشور را از ماموریت های بسیج اساتید یاد کرد و گفت: برای این منظور لازم است تا اساتید علاوه بر خودسازی، زمینه و بسترهای لازم را جهت رشد معنوی و علمی دانشجویان را فراهم کنند.

ارسال نظرات