بازسازی 400 واحد مسکونی فرسوده که بیش از 30 سال قدمت دارند، یکی از مطالبات مهاجران افغانستانی است که در جریان بازدید نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی از مهمانشر شهرستان تربت جام مطرح شد.
کد خبر: ۹۵۲۱۲۱۴
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت جام، مدیرکل مهاجران و اتباع خارجی خراسان رضوی در حاشیه بازدید هیئت عالی‌رتبه و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی از مهمانشهر تربت جام گفت: بیش ازپنج هزار نفر از مهاجران افغانستانی در مهمانشهر تربت جام زندگی می کنند و از امکانات رفاهی، معیشتی، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، فنی و حرفه‌ای و... مانند شهروند ایرانی برخوردار هستند.

شرافتی با اشاره به مطالبات مهاجران مهمانشهر تربت جام از سازمان‌های بین المللی افزود: کمک سازمان‌های بین المللی به معیشت، ایجاد سوله برای آموزش رشته های فنی و حرفه‌ای به منظور توسعه فضای کار و اشتغال، ایجاد تصفیه خانه برای جمع آوری آب‌های سطحی و پسماند، توسعه فضای آموزشی و درمانی، ایجاد پارک برای نشاط و شادابی و پرکردن اوقات فراغت ازجمله درخواست های مهاجران در مهمانشهر تربت جام است.

لزوم بازسازی 400 واحد مسکونی فرسوده در مهمانشهر تربت جام

وی ادامه داد: بازسازی 400 واحد مسکونی که بیش از 30 سال قدمت دارند، ارسال تجهیزات پزشکی و درمانی و... از دیگر خواسته های مهاجران است.حسین جمشیدی فرماندار تربت جام نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های ناجوانمردانه، نهایت همراهی و همکاری را برای رفع مشکلات مهاجران افغانستانی انجام می دهد اما تداوم خشکسالی ها موجب شده است در تامین آب شرب مهمانشهر دچار مشکل شویم و برای رفع این مشکل به یک‌ منبع تامین آب جدید نیاز است و شبکه آب‌رسانی مهمانشهر نیز باید اصلاح شود.

در ادامه نمایندگان سازمان های بین المللی، طی مطالبی از مهمانوازی سخاوت مندانه، همراهی و بخشندگی دولت جمهوری اسلامی و ملت ایران با مهاجرین افغانستانی قدردانی نمودند و اعلام داشتند ایرانیان بهترین مهمان نواز در دنیا برای مهاجرین افغانستانی هستند.

خبرنگار/محمدرضا حقدادی

ارسال نظرات
پر بیننده ها