مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: لیگ قرآنی آینده سازان ۲ در استان ایلام برگزار می شود. جلسه هماهنگی لیگ قرآنی آینده سازان ۲ به صورت برخط با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام، کارشناسان قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و مسئولین موسسات و خانه‌های قرآنی استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۰۹۹۰
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: لیگ قرآنی سال گذشته اتفاق مبارکی بود، البته با نقاط ضعفی که لازمه طرح‌های ابتکاری است، این مسابقات سال گذشته باعث ایجاد شور و حال خوبی بین قرآن آموزان در سطح استان شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام افزود: ما در مورد لیگ قرآنی دنبال صرف رقابت نیستیم، ما به دنبال این موضوع هستیم که بتوانیم جذابیت ایجاد کنیم و هم بتوانیم قشر نوجوان را جذب کنیم و به مربیان خودمان یک اعتبار ویژه‌ای بدهیم، از نکات مثبت لیگ قرآنی این است که آموزش در بستر رقابت را به وجود می‌آورد چرا این مسابقات به این سبک طراحی شده؟ چون رقابت برای نوجوانان جذاب است و نوجوانان رقابت را دوست دارند و اگر ما از این فضای رقابت برای آموزش استفاده کنیم در واقع استفاده بهینه از ویژگی‌های نوجوانی کرده‌ایم.
وی افزود: طبیعتاً آن مجموعه‌هایی که در سطح استان مجموعه‌های بزرگی هستند آنها می‌توانند که خودشان را نشان بدهند و مردم هم می‌توانند این مجموعه‌ها را بیشتر بشناسند و همچنین استعدادهای قرآنی که در استان داریم، ویژگی دیگر لیگ قرآنی این است که تمرکزش روی مفاهیم است و کمی هم حفظ، به نظر می‌آید که آن حلقه مفقوده ای که مدنظر مقام معظم رهبری است مبنی بر اینکه نیاز فضای قرآنی، بحث مفاهیم قرآنی است که همه ما قرآن را می‌خوانیم برای مفاهیمش انشاالله به نقطه عمل برسانیم.
حجت الاسلام نجفی اضافه کرد: جنس رقابت‌های قرآنی، یک رقابت سازنده است و در این مسابقات این چنینی بازنده‌ای وجود ندارد و قطعاً همه، شرکت‌کنندگان ماجور خواهند بود، این برنامه مختص استان ایلام است که به زودی با توجه به جذابیت‌هایی که این مسابقات دارد، ان شاءالله در کل کشور اجرا می‌شود و استان ایلام الگو خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار